پنجشنبه 9 فروردين 1403   18:39:24

(مهار تورم، رشد تولید)

print

در دیدار مدیر روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی مطرح شد؛

پیشنهادات معاون منابع انسانی و پشتیبانی برای دوره جدید روابط عمومی

  • خلاصه :معاون منابع انسانی و پشتیبانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در دیدار مدیر جدید روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، پیشنهاداتی را ارائه کرد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز) ، حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر ثنایی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین احمد اولیایی «مدیر جدید روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی» ضمن ارائه تاریخچه ای از روابط عمومی این نهاد حوزوی اظهار داشت: جنس روابط عمومی بر خلاف نگاهی که از بیرون بود که باید علمی و دقیق باشد، جنس کار میدانی روابط عمومی بر مسائل علمی آن غلبه دارد.

وی گفت: مسأله علمی روابط عمومی نیاز به یک چارچوب و پیاده شدن و بازنگری در نیروی انسانی و ساختار دارد و در صورتی که این مسائل حل شود، پیشبرد امور نیازمند هماهنگی و همکاری تمام بخش های مجموعه است.

معاون منابع انسانی و پشتیبانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: به دلیل قوی شدن مراکز و بخش های دفتر، به تدریج حس گریز از مرکز در بین مراکز به وجود آمده است و فرایند رابطین خبری تا حدی توانست با پشتیبانی رئیس دفتر همکاری هایی را به وجود بیاورد. بخش های دفتر اکنون دارای هویت مستقل شده و روابط عمومی مجزا دارند و خود ارتباطات برون سازمانی گرفته اند و همین امر سبب شده که احساس بی نیازی از روابط عمومی کل کنند.

وی افزود: با توجه به این که روابط عمومی کنونی روابط عمومی کل دفتر تبلیغات اسلامی است، باید نگاه ها تغییر کند و نباید روابط عمومی را صرفاً روابط عمومی حوزه ریاست دانست؛ البته طی سال های اخیر، ساختار روابط عمومی را ارتقاء و از اداره به مدیریت تغییر دادیم. 

حجت الاسلام والمسلمین ثنایی گفت: اکنون باید به سمتی حرکت کرد که یک باور سازمانی نسبت به ضرورت وجود روابط عمومی در مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی به وجود بیاید؛ حتی در درج عنوان دفتر تبلیغات نیز بعضا مقاومت هایی وجود دارد که بنظر می رسد روابط عمومی کل باید این سیاست های کلی را تعیین کند و نام دفتر تبلیغات اسلامی در خروجی ها دیده شود.

معاون منابع انسانی و پشتیبانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در باب مواجهه با پیام های منفی علیه دفتر در فضای استان و کشور تصریح کرد: سیاست روابط عمومی می تواند در این مواجهه از جنس یک ضربه گیر و سکوت باشد. برخی وقت ها علیه دفتر شب نامه پخش می کردند و اخبار بسیار منفی منتشر می شد؛ بعضی ها که اغراض سیاسی داشتند، خبر منفی را مطرح می کنند، و سپس می گویند که اگر روابط عمومی دفتر این خبر را قبول ندارد، تکذیب کند، سپس در لاک دفاعی می برند؛ ما به تدریج با اصحاب رسانه آشتی کردیم و دعوتشان کردیم و همیشه با برخی از خبرنگاران ارتباط داشتیم و توضیحاتی در خصوص دفتر و جایگاه آن که ارائه می کردیم، حتی بسیاری از آنها که در قم هم مستقر بودند، نسبت به دفتر اطلاعی نداشتند و برخی می گفتند که اولین بار است که دفتر ما را دعوت کرده است؛ هر از چند گاهی جلساتی با برخی از خبرگزاری ها برگزار می کردیم و آنها را نگه می داشتیم.

وی با اشاره به نقش روابط عمومی گفت: باید حساب شده حرکت کرد؛ نقش روابط عمومی بسیار مهم است، ضمن این که بیشتر باید جایگاه روابط عمومی را در مجموعه ارتقا دهید؛ حال حاضر روابط عمومی نسبت به گذشته متفاوت شده است. هر هرچند امروزه بسیاری در دفتر تبلیغات اسلامی روی روابط عمومی حساب می کنند، اما با نقطه ایده آل خود بسیار فاصله دارد و این کار سختِ دوره جدید روابط عمومی است. 

معاون منابع انسانی و پشتیبانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: در حال حاضر اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی خیلی خوب است و ظرفیت های بسیاری نیز همچنان وجود دارد و می طلبد تمام دفتر، مرجعیت خبری و اطلاع رسانی روابط عمومی را بپذیرند.

وی در باب همکاری روابط عمومی دفتر با دیگر نهادهای حوزوی گفت: در نهادهای حوزوی، شورایی به نام «شورای روابط عمومی» وجود دارد و مدتی هم حجت الاسلام والمسلمین نوروزنژاد مسؤولیت این شورا را به بر عهده داشت؛ در گذشته نگاه به دفتر تبلیغات اسلامی، نگاه مثبتی نبود اما در سال های اخیر به تدریج دفتر مرجعیت خود را در میان نهادهای حوزوی پیدا کرده است؛ این مسأله، حداقل هم باید حفظ شود و هم ارتقا پیدا کند.

معاون منابع انسانی و پشتیبانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، ضمن آرزوی موفقیت برای مدیریت جدید روابط عمومی، نسبت به همکاری این معاونت با روابط عمومی دفتر اعلام آمادگی کرد.
 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما