پنجشنبه 9 فروردين 1403   19:36:51

(مهار تورم، رشد تولید)

print

به همت مؤسسه بوستان کتاب؛

کتاب «ترجمه و شرح فصوص الحکم محیی الدین ابن عربی» منتشر شد

  • خلاصه :کتاب «ترجمه و شرح فصوص الحکم محیی الدین ابن عربی» نوشته استاد اسماعیل منصوری لاریجانی به همت مؤسسه بوستان کتاب انتشار یافت.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، کتاب «ترجمه و شرح فصوص الحکم محیی الدین ابن عربی» نوشته استاد اسماعیل منصوری لاریجانی به همت مؤسسه بوستان کتاب در 624 صفحه انتشار یافت.

«فصوص الحکم» از بین چهارصد اثر جناب محیی الدین ابن عربی که خود نیز آن را زبده آثارش معرفی نمود، علی رغم نقدها و تحلیل های گوناگون بعضی شارحین، اقتدار خود را چونان بارزترین و برجسته ترین پژوهش در حوزه عرفان اسلامی حفظ کرده است.

ابن عربی معتقد است آنچه از رسول خدا(ص) دریافت کرده، اسرار رسالت و نبوت انبیای الهی است که آن ها را در 27 فص تنظیم نموده و در سه حوزه خداشناسی و هستی شناسی و انسان شناسی، حقایق و دقایقی را به اصحاب معرفت و تشنگان حقیقت عرضه کرده است.

پیش فرض و پس فرض اصلی فصوص الحکم اثبات نظریه وحدت وجود است که ابن عربی حکمت های تخصیص یافته در هر نبی را مؤید و مبین این نظریه معرفی می کند. گاهی برای حفظ ساختار تحلیل های خود به تأویل روی می آورد تا آنچه مراد اوست، در پایان هر فص محقق گردد و در این راستا از به کار گیری ایات و روایات با نگرش بر تأویل و تحلیل ابائی ندارد و شجاعت و صداقت او در بیان یافته های شهودی ستودنی است.

در اثر پیش رو، پس از متن و ترجمه آن، نکاتی حکمی و تفسیر متن، تحت عنوان «شرح بیان» ارائه شده است.

همانطور که پیش تر گفته شد، این اثر در 27 فص تهیه و تدوین شده است که از جمله این فصوص می توان به فص حکمه الهیه فی کلمه آدمیه، فص حکمه نفثیه فی کلمه شیثیه، فص حکمه سبوحیه فی کلمه نوحیه، فص حکمه قدوسیه فی کلمه ادریسیه، فص حکمه مهیمیه فی کلمه ابراهیمیه، فی حکمه حقیه فی کلمه اسحاقیه، فص حکمه علیه فی کلمه اسماعیلیه، فص حکمه روحیه فی کلمه یعقوبیه، فص حکمه نوریه فی کلمه یوسفیه، فص حکمه احدیه فی کلمه هودیه، فص حکمه فتوحیه فی کلمه صالحیه، فص حکمه قلبیه فی کلمه شعیبیه، فص حکمه ملکیه فی کلمه لوطیه، فص حکمه قدریه فی کلمه عزیریه، فص حکمه نبویه فی کلمه عیسویه، فص حکمه رحمانیه فی کلمه سلیمانیه اشاره کرد

علاقه مندان با خرید اینترنتی این کتاب از طریق سایت مؤسسه بوستان کتاب به آدرس www.bustaneketab.com می توانند از تخفیف ۲۰ درصدی اثر مذکور بهره مند شوند.
 
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما