پنجشنبه 30 فروردين 1403   20:24:41

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

به همت مؤسسه بوستان کتاب؛

انتشار کتاب «اشاعره و آزادی انسان»

  • خلاصه :کتاب «اشاعره و آزادی انسان؛ بررسی و تحلیل نظریه کسب و تطور آن» نوشته علی قدردان قراملکی به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسید.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، کتاب «اشاعره و آزادی انسان؛ بررسی و تحلیل نظریه کسب و تطور آن» نوشته علی قدردان قراملکی به همت مؤسسه بوستان کتاب در 240 صفحه به انتشار رسید.

در باب افعال آدمی اشاعره با رد نظریه جبر و اختیار مدعی نظریه سومی به نام «کسب» شدند؛ کتاب حاضر بعد از تبیین نظریه کسب و علل و انگیزه های طرح آن توسط ابوالحسن اشعری به تحلیل و نقد ادله عقلی و نقلی آن پرداخته است.

بخش دیگر کتاب به پیشینه و تطور نظریه که در طول تاریخ پیدایش خود اختصاص یافته و در هفت دیدگاه طبقه بندی شده است.

با تأمل در نظریه کسب و زوایای آن روشن می‌شود که به دلیل عدم تصور صحیح و سستی مبانی اش برخی از بزرگان اشاعره را برنتافته و بر آن تشکیکات و جرح هایی وارد کرده اند.

کتاب «اشاعره و آزادی انسان؛ بررسی و تحلیل نظریه کسب و تطور آن»، شامل چهار فصل است؛ نویسنده در فصل نخست به بیان مفاهیم و پیشینه و در فصل دوم به بررسی «اشعری و علل کناره گیری از مکتب اعتزال» از طریق بررسی گزارشات مختلف از چنگونگی این کناره گیری، علل اعتزال اشعری از مکتب اعتزال و فلسفه های غیرمعرفتی(علت گرایانه) پرداخته است.

نویسنده در فصل سوم این کتاب «تبیین، علل طرح و ادله نظریه کسب» را مورد بررسی دقیق در گفتارهای مختلف قرار می دهد و فصل چهارم نیز شامل مباحثی در زمینه «تطور و طبقه بندی نظریه کسب» است.

علاقه مندان با خرید اینترنتی این کتاب از طریق نشانی www.bustaneketab.com می توانند از تخفیف ۲۰ درصدی اثر مذکور بهره مند شوند.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما