تبلیغات


























 
اخبار دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان

حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
1400/3/22 شنبه رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان مطرح کرد؛ رابطه دوسویه انتخابات و انقلاب اسلامی در ایجاد و استمرار/ نقش قانون اساسی به عنوان قوه عاصمه در حکومت اسلامی حجت الاسلام والمسلمین قطبی مهم ترین وجه تمایز جمهوری اسلامی با بقیه حکومت ها را التزام به احکام شرعی و نقش مردم در اداره و تداوم حکومت دانست و گفت: به عقیده میرزای نایینی زمانی که امام معصوم در رأس حکومت نیست، تمام آنچه اهداف یک حکومت الهی است در منظومه به هم پیوسته ای به نام قانون اساسی قرار می گیرد که به تأیید فقها و مردم می رسد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، درباره نسبت انتخابات با انقلاب اسلامی، گفت: بین انقلاب اسلامی و انتخابات یک نسبت دو طرفه وجود دارد، از یک طرف انقلاب اسلامی انتخابات را به ارمغان آورد و انقلاب نقش مبدأییت نسبت به انتخابات دارد و از سوی دیگر انتخابات تداوم بخش انقلاب اسلامی است.

رأی میرزای نایینی برای تضمین اسلامیت نظام در غیبت امام معصوم
وی درباره اینکه سلامت انتخابات و حکمرانی رییس جمهور بر اساس آرمان های انقلاب اسلامی و شرع مقدس را چه چیزی تضمین می کند، گفت: به عقیده میرزای نایینی وقتی در رأس یک حکومت امام معصوم است، به اعتبار عصمت امام معصوم، به این حکومت اعتماد داریم، ولی زمانی که امام معصوم در رأس حکومت نیست، تمام آنچه اهداف یک حکومت الهی است در منظومه به هم پیوسته ای به نام قانون اساسی قرار می گیرد که به تأیید فقها و مردم می رسد و قانون اساسی در حقیقت قوه عاصمه برای حکمرانی در کشور است.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان درباره نحوه انتخاب ولی فقیه در جامعه و حدود و اختیارات ولی فقیه بیان اظهار داشت: تمام قوانین کشور و اختیارات و وظایف ولی فقیه و رییس جمهور در متن قانون اساسی تنظیم شده است و در واقع قانون اساسی چتر بالای سر همه اضلاع حکومت و راهنمای حکمرانی است.


التزام به احکام شرعی و نقش مردم در اداره و تداوم حکومت؛ مهم ترین وجه تمایز حکومت اسلامی ایران
حجت الاسلام والمسلمین قطبی ابراز داشت: ما در منظومه حاکمیت پذیرفته ایم که فقیهی که در صدر جامعه قرار دارد بر اساس قانون اساسی حکومت می کند و مهم ترین وجه تمایز حکومت اسلامی ایران با بقیه حکومت ها، التزام به احکام شرعی و نقش مردم در اداره و تداوم حکومت است.

وی ابراز داشت: ما بر قاعده قوه عاصمه وفاق کردیم و پای آن می ایستیم و طبق همان پیش می رویم، قانون اساسی نقطه عطف ولایت فقیه و جمهوریت است و در همه ادوار، ملزم و متکی به آن هستیم. در انتخابات سال 88 که اختلافاتی در کشور به وجود آمد، ولی فقیه تأکید زیادی به پایبندی به قانون و فصل الخطاب قرار دادن قانون داشتند.


مشاهده در خبرگزاری ایمنا
 



 
 
امتیاز دهی
 
 

ادامه اخبار


تعداد بازديد اين صفحه: 172
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما