عکس
1397/10/12 چهارشنبه نشست مشترک میز توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی و مؤسسه امام رضا(ع) برگزار شد اولین جلسه مشترک میز توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی قطب‌های فکری و فرهنگی و مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی الهی خراسانی «رئیس میز توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی قطب‌های فکری و فرهنگی» در جلسه مشترک این میز که با حضور جمعی از مدیران و معاونان مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) برگزار شد، در خصوص میز، اهداف و کلان برنامه‌ها توضیحاتی را ارائه کرد و سپس هر یک از حاضران، دغدغه ها و دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

در این جلسه مدیران و معاونان مؤسسه امام رضا(ع) با اشاره به کلان بودن مسئله میز و عدم اقناع اساتید و اعضای هیئت علمی نسبت به ضروری بودن مسئله انتخابی میز، افزودند: وجود مشکل ساختاری و عدم ارتباط میان قطب‌ها و میزها با بدنه آموزشی و پژوهشی دفتر، عدم رعایت ضوابط و معیارهای علمی در تصویب یا رد پروژه ها را بخشی از دغدغه های مسئولین مؤسسه امام رضا(ع) دانستند که در ادامه رئیس میز توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی در خصوص این دغدغه ها، نکاتی را ارائه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نصرالله آقاجانی «معاون آموزش و تهذیب مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)» بر آمادگی این مؤسسه برای همکاری بیشتر با میز توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی تاکید کرد و گفت: گروه های علمی این مؤسسه، یکی از ظرفیت های مؤسسه برای همکاری با میز است و هم اکنون گروه های تبلیغ، تاریخ، کلام، فقه مضاف و علوم اجتماعی با حضور حداقل 4 نفر از اساتید در مؤسسه فعال هستند که می توانند با میز همکاری کنند.

وی اساتید مؤسسه را یکی دیگر از ظرفیت های این مؤسسه برشمرد که می‌توانند در قالب نشست یا هر گونه فعالیت دیگر، با میز همکاری کنند.

معاون آموزش مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) با اشاره به توانمندی دانش پژوهان ممتاز این مؤسسه، از برگزاری دوره های تربیت محقق برای این دانش پژوهان برای پرورش محققان و اساتید استقبال کرد.

وی همچنین پایان نامه های سطح 3 و 4 که در این مرکز آموزشی تدوین می‌شود را فرصتی دانست که مؤسسه می تواند با هدایت آنها به سمت راهبردهای میز، گامی مؤثر در جهت اهداف میز بردارد.

در انتهای این جلسه، طرفین ضمن درخواست برای تداوم این گونه جلسات مشترک برای بحث و بررسی پیشنهادهای ارائه شده از سوی مؤسسه امام رضا(ع) در ذیل راهبردهای میز، بر ضرورت فعال تر شدن نمایندگان مراکز دفتر در میزها برای توجیه مراکز خود نسبت به مسائل مرتبط با میزها تاکید کردند.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما