هاشمی
1397/7/26 پنجشنبه به همت موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه برگزار شد؛ نشست «شناخت و نقد جریان افراطی‌گری شیعه» رییس گروه ارزیابی و پشتیبانی علمی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی پس از معرفی جریان های افراطی گری شیعه، با اشاره به نشر برخی شبهات و تفرقه افکنی ها در سفر اربعین، این اختلاف افکنی ها را مورد نقد قرار داد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی در نشست «شناخت و نقد جریان افراطی‌گری شیعه» که در سالن اجتماعات مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه برگزار شد، از مهمترین نکات مورد توجه هر طلبه مبلغ را آشنایی با ذهنیت، نیازها، ظرفیت‌ها، پرسش‌ها و عملکرد مردم در ماه‌های محرم و صفر دانست و گفت: یک مبلغ باید بداند که در فضای‌ مجازی چه اطلاعاتی در خصوص مسائل مرتبط با اربعین حسینی(ع) منتشر می شود.

وی افزود: 17درصد از سؤالاتی که از جانب زوار مطرح می شود، پیرامون آیین‌ ها و آداب زیارت است که مبلغان باید در این زمینه پاسخگو باشند.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی تصریح کرد: باید علاوه بر ایجاد انگیزه نسبت به افرادی که در مراسم عظیم اربعین شرکت کرده اند، برای آنان که از این قافله جامانده و فرصت را از دست داده اند نیز مطالبی به عنوان جایگزین داشته باشیم.

وی پس از معرفی جریان‌های افراطی گری شیعه، با اشاره به نشر برخی شبهات و تفرقه افکنی ها در سفر اربعین، این اختلاف افکنی‌ها را مورد نقد قرار داد و ترویج افکاری همچون اختلافات نژادی و قومیت، ملی‌گرایی افراطی(باستان پرستی)، الحادی(ضد دین)، مستشرقین، ضد مذهب و... را ازجمله جریاناتی دانست که امروزه در شبهات وجود دارند.

شایان ذکر است این نشست با پاسخگویی به سؤالات خواهران طلبه به پایان رسید.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما