عزیزی
1397/6/27 سه‌شنبه در راستاي مصوبات قطب هاي فکري فرهنگي نشست توجيهي «بازشناخت اهميت جايگاه طراحي صنعتي در سبک زندگي» برگزار مي شود رئيس اداره فرهنگي و تبليغي و آموزشهاي کاربردي نمايندگي تهران از برگزاري نشست توجيهي «بازشناخت اهميت جايگاه طراحي صنعتي در سبک زندگي» در مراکز حوزوي تهران به همت اين دفتر خبر داد.

به گزارش روابط عمومي دفتر تبليغات اسلامي، حجت‌الاسلام ‌والمسلمين داود عزيزي در اين باره گفت: اهميت صنايع فرهنگي در دنياي امروز پوشيده نيست؛ اين حوزه که در کشورهاي مختلف سابقه‌اي چند دهه‌اي دارد، در کشور ما از دانش‌هاي نوبنياد محسوب مي‌شود که هنوز اهميت آن براي مسئولين و سياستگذاران مشخص نيست و زمان زيادي نخواهد گذشت که صنعت فرهنگي بخش عمده‌اي از اقتصاد کشور را در بر خواهد گرفت که نقش حوزه‌ها در تعيين حدود و صغور اين صنعت بايد مشخص باشد.

وي منظور از صنايع فرهنگي را مجموع کالا و خدماتي که با هدف تأثير بر فرهنگ توليد مي شود، تعريف کرد و ادامه داد: با توجه به اينکه متولي امور فرهنگي در کشور، حوزه‌هايي علميه هستند، به نظر مي‌رسد بايد ورود جدي در اين عرصه داشته باشند.

رئيس اداره فرهنگي و تبليغي و آموزش‌هاي کاربردي دفتر تبليغات اسلامي تهران با تأکيد بر اينکه در قرن اخير اين صنايع در نوک پيکان توسعه قرار دارند، افزود: در کشورهاي توسعه‌يافته از اين صنعت در جهت توسعه فرهنگي و صادرات افکار  و انديشه‌هاي خود استفاده مي‌کنند و با اين صنايع، شيوه‌هاي زندگي خود را به جوامع القا مي‌کنند و هرموني فرهنگي خودشان را به سرتاسر جهان گسترش مي‌دهند.

وي با تأکيد بر اهميت اين موضوع بيان داشت: ورود به اين مبحث به حدي است که بايد در اين زمينه، دوره‌ها و پودماني‌هاي مختلفي براي اين رشته و صنعت در حوزه‌هاي علميه براي طلاب تعريف شود.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمين عزيزي با بيان اينکه اين فعاليت در قالب برنامه‌هاي مصوب قطب‌هاي علمي فرهنگي دفتر و تعريف‌شده براي ميز تخصصي سبک زندگي است، گفت: برگزاري نشست‌هاي توجيهي در مراکز حوزوي و ديني براي بازشناخت اهميت و جايگاه طراحي صنعتي در سبک زندگي و جهت آگاهي بخشي طلاب به مسئله طراحي صنايع فرهنگي است که بعد از دهه اول محرم به دو صورت کارگاهي و نشست‌ در حوزه‌هاي علميه تهران برگزار خواهد شد.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما