نوری همدانی
1397/2/19 چهارشنبه حجت الاسلام والمسلمین واعظی تشریح کرد: تشریح فعالیت های دفتر تبلیغات اسلامی در عرصه تبلیغ رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در دیدار با آیت الله نوری همدانی، مهم ترین فعالیت های این دفتر در عرصه تبلیغ دینی را تبیین کرد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی در دیدار نخبگان تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: نخبگان تبلیغی دفتر در کنار امر خطیر تبلیغ، عمدتا به تدریس درس خارج یا دروس عالی و یا در دانشگاه ها مشغول هستند و اهل تألیف و تحقیق می باشند که در کنار افاضاتی که در حوزه می کنند، این دفتر در طول سال در 31 استان کشور حسب نیازهای موجود از وجودشان بهره مند می شویم.
وی گفت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم جدای از استان هایی که شعبه دارد، در نقاط دوردست و مرزی کشور در بیش از 10 استانی که تلفیقی است، از این مبلغان نخبه استفاده می کند. 
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به تعداد اعزام مبلغان اعزامی از سوی این دفتر تصریح کرد: در سال های ابتدایی حضور بنده، حجم اعزام ها در ایام موسم تبلیغ، حدود 5 هزار نفر بود اما اکنون به مرز 12 هزار نفر رسیده است. از دیگر فعالیت های تبلیغی این دفتر ، تهیه ره توشه هایی تبلیغی است که برای مبلغات ره توشه متناسب با فضای تبلیغی آنها و برای مبلغین ره توشه تبلیغی تهیه می شود. 
وی افزود: از ظرفیت برخی از مبلغان نخبه دفتر تبلیغات اسلامی برای غنابخشی به محتوای این ره توشه های تبلیغی استفاده می کنیم. این ره توشه ها تنها برای مبلغین اعزامی دفتر تبلیغات اسلامی نیست بلکه تمامی مبلغین کشور از آن استفاده می کنند شاید نزدیک به 15 هزار نسخه کاغذی و بیش از این مقدار نسخه الکترونیک آن در سایت این دفتر گذاشته می شود و توسط مبلغین سراسر کشور دانلود و مورد استفاده قرار می گیرد. 
حجت الاسلام والمسلمین واعظی به گروه های تبلیغی پرداخت و اظهار داشت: یکی از اقدامات مؤثر در امر تبلیغ در دفتر تبلیغات اسلامی، حمایت از گروه های تبلیغی است. در حال حاضر این دفتر تقریبا 400 گروه تبلیغی دارد که هر گروه به صورت جمعی وارد منطقه خاصی می شوند و حتی نوع تبلیغ آنها خاص است و به عنوان مثال در بیمارستان ها و یا کمپ های ترک اعتیاد تبلیغ می کنند که این گروه ها ثبت و به کار آنها نظارت شده و توسط این دفتر در ایام تبلیغی و در طول سال پشتیبانی می شود. 
وی درباره حمایت از گروهای تبلیغی فعال در فضای مجازی گفت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نزدیک 200 گروه مبلغینی که توانایی فعالیت در فضای مجازی دارند را پشتیبانی می کند و این پشتیبانی اعم از آموزش، امکانات اینترنتی و امثال ذلک است که بتوانند بیشتر انجام وظیفه کنند. 
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: این دفتر با ستاد تفسیر نیز مرتبط است و برخی از جمع حاضر که در کنار تبلیغ، توانایی برگزاری جلسات تفسیر قرآن را دارند، در هر موسم تبلیغی قریب به هفتاد نفر از مبلغان را به 31 استان اعزام می کنیم که در کنار تبلیغ رسمی، کرسی تفسیر قرآن به خصوص در ماه مبارک رمضان را داشته باشند که به این وسیله فرهنگ قرآنی نیز در سطح کشور اشاعه پیدا کند. 
وی افزود: در مسأله آسیب های اجتماعی نیز ورود کرده ایم و کارگاه ها و آموزش های خاصی در زمینه طلاق، اعتیاد و آسیب های اجتماعی برای مبلغین برگزار و سپس آنها را به آن مناطق آسیب پذیر اعزام می کنیم که با مشاوره ها و حضور تبلیغی خودشان بتوانند قدری از این آلام آسیب های اجتماعی را بکاهند. 
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما