روستاآزاد
1397/1/21 سه‌شنبه ده دوره تربیت مربی کودک و نوجوان در هر سال برگزار می شود معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: در هر سال قریب به ده دوره تربیت مربی در زمینه کودک و نوجوان از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در اکثر مراکز استان ها برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد در آیین افتتاحیه نمایشگاه شمیم ایمان که به همت معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در مرکز همایش های غدیر برگزار شد، اظهار داشت: عرصه تربیت کودک و نوجوان به سهم خود ظرافت و دقت های ویژه ای را می طلبد. 
وی گفت: عرصه کودک و نوجوان، عرصه و حوزه ای است که سهم ممتنعی دارد و شاید در ابتدای امر تلقی این باشد که حضور تربیتی در این عرصه بسیار آسان است اما قطعا به لحاظ الزامات و ظرافت های خاص خود، اقتضائاتی دارد که نیازمند مهارت و دانش های ویژه و خلاقیت های به روز، متنوع و هماهنگ با اتفاقات و تغییرات محیطی است که نمونه آن را در بخش های مختلف این نمایشگاه شاهد هستیم. 
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: این نمایشگاه محدود و منحصر به فعالیت های مربوط به حوزه کودک و نوجوان با لحاظ مبحث تعمیق باورهای دینی است و مجموعه هایی که در این نمایشگاه در خدمتشان هستیم، آثار زیادی در زمینه کودک و نوجوان دارند اما آثار مربوط به تعمیق باورهای دینی خود را در این نمایشگاه ارائه کرده اند. 
وی افزود: قطعا علی رغم زحماتی که در زمینه شناسایی و گزینش در این نمایشگاه کشیده شده است، مجموعه های زیادی هستند که آثار خوب و خروجی های گران سنجی با رویکرد تعمیق باورهای دینی دارند اما در مسیر شناسایی ما قرار نگرفته اند و امیدواریم که از ثمرات این نمایشگاه این باشد که در آینده بتوانیم در خدمت آن بزرگواران باشیم تا بانک اطلاعات ما در این زمینه کامل شود. 
حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد بر وجود فرصت هم افزایی بین مجموعه های فرهنگی در این نمایشگاه تأکید کرد و اظهار داشت: با توجه به این که مجموعه هایی که در این نمایشگاه در کنار هم قرار گرفته اند، هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند، خواهش ما از مسئولین غرفه ها این است که شاید اولین مخاطب این مجموعه ها، خود غرفه داران باشند که قطعا برای ترویج و تعمیق فعالیت هایشان بسیار مؤثر خواهند بود. امیدواریم از این فرصت استفاده بهتر و بیشتری کنند و در کنار هم قرار گرفتن آنها می تواند در راستای هم افزایی فعالیت های آنها مؤثر واقع شود. 
وی گفت: این نمایشگاه شروع کار است و نخستین نمایشگاه تربیت دینی کودک و نوجوان می باشد که امیدواریم در قالب دبیرخانه دائمی در مرکز تربیت مربی کودک و نوجوان با محوریت این مرکز روز به روز شاهد تعامل، ارتباط و هم افزایی بیشتر این مجموعه ها باشیم که در آینده اثرگذاری بیشتری خواهیم داشت و شاهد پویایی بیشتری خواهیم بود. 
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی درباره برگزاری دوره تربیت مربی کودک و نوجوان در شهرهای مختلف تصریح کرد: قریب به چهل سالی که از تأسیس مرکز تربیت مربی کودک و نوجوان دفتر تبلیغات اسلامی می گذرد، روز به روز شاهد توسعه فعالیت ها و ارتقای آن بوده ایم و تا پنج شش سال پیش در شهرهایی غیر از قم دوره های تربیت مربی کودک و نوجوان اتفاق نمی افتاد اما با حمایت های رییس و هیئت امنای دفتر تبلیغات اسلامی دوره های تربیت مربی در اکثر مراکز استان ها اعم از اصفهان، کرمانشاه، قم، خوزستان و سیستان و بلوچستان را برگزار می کنیم.
وی به برگزاری ده دوره تربیت مربی کودک و نوجوان در هر سال اشاره کرد و افزود: در هر سال قریب به ده دوره تربیت مربی در زمینه کودک و نوجوان از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار می شود. 
حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد اظهار داشت: این ها نشان دهنده آن است که مسئله کودک و نوجوان در دفتر تبلیغات اسلامی از اهمیت زیادی برخوردار بوده که ثمره حمایت های رییس دفتر تبلیغات اسلامی است و ما نیز باید بتوانیم این عرصه را گسترش دهیم.
وی بر لزوم گذراندن دوره های تربیت مربی کودک و نوجوان پرداخت و گفت: بیشتر مبلغان این عرصه معتقد هستند که مبلغان بدون گذراندن این دوره ها در این عرصه موفق نخواهند بود و اگر مبلغان این دوره ها را بگذارند، قطعا در مسیر تبلیغ خود اثرگذار بوده و شاهد اثرات این دوره ها خواهند بود.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما