جمعه 10 فروردين 1403   15:32:59

(مهار تورم، رشد تولید)

print

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران:

رویکرد مسئله محوری دفتر تبلیغات اسلامی راهبرد خروج جزیره ای مسائل و کارهاست

  • خلاصه :رئیس دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران گفت: منطق مسئله محوری به عنوان یک برنامه اساسی در تمامی سازمان‌ها و مراکز کشور دنبال می‌شود که کارها را از صورت جزیره‌ای خارج کرده است و باعث به وجود آوردن هدف‌های مشترک شده است.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین محمد شیخ الاسلامی در جلسه شورای نهادهای حوزوی استان تهران، محور اصلی برگزاری این جلسه را تحلیل حوادث اخیر کشور با رویکرد مسئله محوری بیان کرد و اظهار داشت: از سال 93 راهبرد مسئله محوری به صورت جدی توسط دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به پژوهش و تحقیق درآمد که نتیجه بسیار قابل قبولی را از مقام معظم رهبری دریافت کردند؛ فلذا منطق مسئله محوری به عنوان یک برنامه اساسی در تمامی سازمان‌ها و مراکز کشور دنبال می‌شود که کارها را از صورت جزیره‌ای خارج کرده است و باعث به وجود آوردن هدف‌های مشترک شده است.
در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق «مدیر حوزه های علمیه تهران» گفت: مراسم یاد بود شهید نوجوان علی‌وردی و یاد دیگر شهدا حادثه شاهچراغ، همزمان با اتفاقات این روزها در مدارس در حال برگزاریست که با توجه به ایجاد و زمینه سازی روحیه جهادی این امر، موجب شد بسیاری از دانشگاه های سراسر استان تهران درخواست برگزاری یادبود شهید علی وردی را به صورتی پرشور و حضور همه جانبه انجام دهند که به مرور تبدیل به فراخوان گسترده شد، اما آنچه که شایسته این شهید بزرگوار باشد، نیست؛ لذا تصمیم بر این شد که به مناسبت ایجاد و تداوم اسم یک خیابان اصلی به نام این شهید بزرگوار ثبت شود. 
سپس، حجت الاسلام صادق زاده «رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران» به تشریح اوضاع فرهنگی در کشور پرداخت و اظهار داشت: اوضاع فرهنگی در کشور بسیار دچار چالش‌ها و سوء ظن ‌های مدیریتی است.
وی افزود: در مفاهیم امروزی تبلیغات برای تأثیر بیشتر نیازمند شش فاکتور هستیم و در غیر این صورت با حذف هر کدام از آنها تبلیغ تأثیر نمی‌گذارد که تمامی آن ها عبارتند از: پیام گیرنده، پیام دهنده، اصل پیام، شیوه انتقال پیام زمان و مکان. 
در ادامه این جلسه، اسکندری «مدیر کل راهبردی دفتر تبلیغات اسلامی» ضمن تشریح رویکرد مسئله محوری و چگونگی تقسیم این مسائل بر چهار محور، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا تمامی موضوعات اساس مشکلات هستند، تصریح کرد: پژوهش های صورت گرفته تنها در هشت سال مورد تحقق انجام گرفته شده است و هیچ ادعایی مبنی بر اینکه تنها مشکلات جامعه اسلامی ایران در این 15 موضوع خلاصه شود، نیست. 
وی گفت: اگر قرار بر اثر‌گزاری باشد، باید تمایلی از سوی تمامی نهادهای فرهنگی تأثیرگذار در جامعه برای برقراری تعامل و ارتباط و همچنین گسترش این امر فراتر از سازمان وجود داشته باشد. 
در پایان این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین شیخ الاسلامی در مورد رویکردها و برنامه های اجرا شده در تهران خاطرنشان کرد: از جمله آموزش های مسئله محوری در بعضی امور به طور اخص نیاز به پیگیری دارند و نیازمند این استان نمی باشند، در حالی که بعضی موضوعات برای حوزویان بسیار ضروری و جزو مهمترین بخش گذر زندگی آنان در تبلیغ است، مانند: اخلاق تبلیغ، مشاوره خانواده، طراحی های صنعتی - فرهنگی و... همگی از انجام شده ها با رویکرد مسئله محوری است.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما