جمعه 10 فروردين 1403   04:17:13

(مهار تورم، رشد تولید)

print

رئیس همایش بین المللی «مطالعات تطبیقی اخلاق در اسلام و مسیحیت» مطرح کرد:

اخلاق، موضوعی بین رشته ای و بین ادیانی برای هم افزایی اسلام و مسیحیت

  • خلاصه :رئیس همایش بین المللی «مطالعات تطبیقی اخلاق در اسلام و مسیحیت» گفت: این همایش بین المللی به دنبال این است که دستاوردهای اخلاقی دو دین اسلام و مسیحیت برای جامعه بشری را تبیین نماید و در کنار آن استنتاج های کلامی و الهیاتی هم داشته باشد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی در نشست خبری همایش بین المللی همایش بین المللی «مطالعات تطبیقی اخلاق در اسلام و مسیحیت» که از سوی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می گردد، به بررسی اهمیت این همایش پرداخت و گفت: عصر جدید، عصر گفت و گوی اندیشه و فرهنگ هاست. گفت و گوی میان اصحاب ادیان و مکاتب دنیا یکی از مهمترین این گفت و گوهاست.

وی افزود: محور گفت و گوی این همایش یکی از مهمترین مسائل امروز و فردای جهان و بشریت است؛ پس از این رو همایش یک روش گفت و گو محور را در پیش گرفته تا برای پیشبرد اهداف معنوی جهان بشری گام بردارد.

رئیس همایش بین المللی مطالعات تطبیقی اخلاق در اسلام و مسیحیت خاطرنشان کرد: پژوهشگران متعددی بر این نکته اذعان داشته اند که اسلام و مسیحیت برای گسترش اخلاق در دنیا تلاش های بسیاری را داشته اند.

وی اثبات و توجیه حقانیت یک دین نسبت به دیگر ادیان را یکی از مباحث مورد گفت و گو میان ادیان دانست و گفت: همواره علم کلام، تئولوژی یا الهیات به دنبال اثبات درستی یک مکتب نسبت به مکتبی دیگر بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی از مهمترین اهداف این همایش باز کردن ابعاد تازه ای در مسائل کلامی و اعتقادی به صورت تعاملی میان ادیان اسلام و مسیحیت برشمرد و تصریح کرد: این همایش به دنبال این است که دستاوردهای اخلاقی دو دین اسلام و مسیحیت برای جامعه بشری را تبیین نماید و در کنار آن استنتاج های کلامی و الهیاتی هم داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه این همایش حاصل مطالعات چندین ساله محققین در دفتر تبلیغات اسلامی و سایر مراکز علمی است، افزود: این همایش علاوه بر اینکه حاصل مجموعه ای از تحقیقات است، نتیجه مراودات و گفت وگوهای متعددی بین اصحاب و مراکز دینی اسلامی و مسیحیت می باشد.

رئیس همایش بین المللی مطالعات تطبیقی اخلاق در اسلام و مسیحیت بیان داشت: این همایش می تواند الگویی برای نوع گفت و گو و تعاملات بین ادیان مختلف باشد.

وی گفت: توجه به ابعاد میان رشته ای موضوعاتی که این همایش دنبال می کند از سوی محققین و پژوهشگران دینی و اجتماعی لازم است. از این رو محققان و اساتید حوزه های تخصصی مختلف علوم انسانی می توانند در این همایش شرکت نمایند و به نحوی شاهد گفت و گوی بین علمی نیز باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می رسد نقش محققان جوان در این همایش برجسته باشد؛ زیرا موضوع آن، موضوعی جدید و پربسامد در محافل علمی و دینی جهان است.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما