جمعه 31 فروردين 1403   02:51:33

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

مدیر مرکز تخصصی آخوند خراسانی:

روش شناسی دانش کلام با توجه به قرائت های متفاوت از دین و معرفت دینی امری ضروری است

  • خلاصه :آیین افتتاحیه دوره آموزشی پاسخگویی به شبهات وهابیت توسط گروه آموزشی فلسفه و کلام اسلامی مرکز تخصصی آخوند خراسانی برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین علی رحمانی، مدیر مرکز تخصصی آخوند خراسانی در آیین افتتاحیه دوره آموزشی پاسخگویی به شبهات وهابیت که از سوی گروه آموزشی فلسفه و کلام اسلامی این مرکز برگزار شد، با بیان این که درون دانش کلام، سخنی از روش کلام مطرح نمی شود، گفت: اگر بخواهیم اطلاعی از روش حاکم بر هر دانش پیدا کنیم باید از یک نگاه بیرونی و فلسفی در باب آن دانش و روش آن تأمل بپردازیم.

وی افزود: منظور از روش، طریق و فرآیند رسیدن به شناخت و معرفت است.

مدیر مرکز تخصصی آخوند خراسانی بیان کرد: شناخت روش از منظر فلسفی، روش شناسی نام می گیرد. روش شناسی در صدد توصیف روش ها و ارزیابی آنهاست؛ به این معنا که کدام روش معتبر یا نامعتبر، کار آمد یا ناکارآمد است و در واقع به دنبال کشف این است که کدام طریقه با بهره برداری درست از منابع می تواند اهداف آن دانش را تأمین کند و کدام نمی تواند.

حجت الاسلام و المسلمین رحمانی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امروزه از دین و معرفت دینی قرائت های متفاوتی ارائه می شود و همینطور دستگاه های عقیدتی متضادی پدید آمده، لازم است ضمن اطلاع از محتوای آنها، نسبت به روش هایی که این دستگاه ها به کار می گیرند نیز آگاهی کسب کرد.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما