جمعه 31 فروردين 1403   05:43:07

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

همزمان با هفته دفاع مقدس؛

از نرم افزار موبایلی «فرهنگنامه و دانشنامه قرآنی جهاد و شهادت» رونمایی شد

  • خلاصه :آیین رونمایی از نرم افزار موبایلی «فرهنگنامه و دانشنامه قرآنی جهاد و شهادت» به همت پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین عیسی عیسی زاده رئیس میز قرآن  در آیین رونمایی از نرم افزار موبایلی «فرهنگنامه و دانشنامه قرآنی جهاد و شهادت» که به همت پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از راهکارهای رفع مهجوریت قرآن و فراهم کردن زمینه توجه بیشتر به قرآن برای گروه های مختلف جامعه، تولید فرهنگ نامه و دانشنامه های تخصصی قرآن است.

وی گفت: پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پس از تولید بزرگترین و جامع ترین فرهنگ نامه و دایره المعارف قرآنی برای پاسخ به نیازهای فوق، با عنایت به تأکیدات ریاست محترم پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و رئیس محترم پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن این پژوهشگاه و حمایت میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی، تهیه فرهنگ نامه ها و دانشنامه های تخصصی را در دستور کار خود قرار داد.

مدیر گروه پژوهشی فرهنگ‌نامه‌های قرآنی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: تاکنون بیش از ۲۳ فرهنگنامه و دانشنامه قرآنی را در گرایش های مختلف علوم اسلامی و انسانی تولید و به صورت نرم افزار موبایلی در کافه بازار به صورت رایگان عرضه نموده است.

وی افزود: یکی از این فرهنگ نامه ها، فرهنگ نامه و دانشنامه جهاد و شهادت است که در هفته دفاع مقدس به یاد و نام شهدای دفاع مقدس رونمایی شد.

حجت الاسلام والمسلمین عیسی زاده اظهار داشت: فرهنگنامه قرآنی «جهاد و شهادت» شامل ۱۵۶ مدخل اصلی و ارجاعی و بیش از چند هزار عنوان فرعی می باشد و دانشنامه قرآنی جهاد و شهادت مشتمل بر ۱۰۶ مدخل به صورت مقاله می باشد که به نوعی تمام اطلاعات یا بعضی از اطلاعات مداخل، مرتبط با موضوع جهاد و شهادت می باشد.

وی گفت: مهمترین مداخل فرهنگنامه قرآنی «جهاد و شهادت» عبارتند از: آتش بس، آرامش، آمادگی نظامی، آوارگی، اسارت، ایمان، حنین، فتح مکه، مرزبانی، تبوک، پیروزی، جراحت، سلاح، شجاعت، صبر، صلح، غزوه بنی نظیر، غزوه احزاب، نیروی انتظامی، مقابله به مثل، جنگ، جهاد، شهادت، شکست، صلح حدیبیه، غنیمت، فتنه و محاصره.

رییس میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: این فرهنگنامه زمینه دسترسی سریع و آسان به ریزترین اطلاعات مورد نیاز قرآنی برای مخاطبان را فراهم نموده است که این ویژگی، نقش تعیین کننده ای در توسعه پژوهش های قرآنی دارد.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما