پنجشنبه 9 فروردين 1403   22:26:03

(مهار تورم، رشد تولید)

print

پیام تسلیت رئیس و معاونین دفتر تبلیغات اسلامی بمناسبت ارتحال آیت الله مصباح یزدی

  • خلاصه :رئیس و معاونین دفتر تبلیغات اسلامی با صدور پیام های جداگانه ای، ارتحال آیت الله علامه مصباح یزدی را تسلیت گفتند.

به گزارش تبلیغ نیوز، فقیه عالیقدر حضرت آیت الله محمدتقی مصباح یزدی عضو خبرگان رهبری و رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) پس از مدتی تحمل بیماری، عصر جمعه به لقاء الله پیوست.

تربیت شاگردان فراوان و تأسیس مرکز علمی و پژوهشی امام خمینی رحمت الله علیه و آثار قلمی متعدد و بیان مناظره‌های مستدل و محکم از خصوصیات ویژه ایشان بود و در بیان دیگر، مرحوم آیت‌الله مصباح سراسر عمر باارزش خود را در راه ترویج مکتب اهل بیت علیهم السلام سپری کرد و از هیچ کوششی دریغ نکرد

در پی درگذشت این فقیه، رئیس و معاونین دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با صدور پیام های جداگانه ای، ارتحال آیت الله مصباح یزدی را تسلیت گفتند.


*پیام تسلیت رئیس دفتر تبلیغات اسلامی
حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور پیامی ارتحال آیت الله مصباح یزدی را تسلیت گفت که متن پیام بدین شرح است:

انّا لله و انّا الیه راجعون

ارتحال مجتهد زمان‌آگاه و فیلسوف ژرف‌اندیش و معارف‌پژوه قرآنی حضرت آیت الله محمدتقی مصباح یزدی تأسف و تأثر فراوان خیل عظیم شاگردان و علاقه‌مندان را بر انگیخت. مجاهدت علمی و عملی، ذهن خلاّق و نقّاد، شاگرد‌پروری و ملاطفت و مؤانست پدرانه، تواضع و سلوک زاهدانه، قدرت تقریر نافذ در بیان و بنان، مرزبانی عقیدتی و حضور اثرگذار و فداکارانه در عرصه فرهنگ و اجتماع و پاسداری عالمانه از انقلاب اسلامی و مبانی آن تنها گوشه‌هایی از ابعاد شخصیت بزرگمردی است که امروز به سوگ او نشسته‌ایم.

مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی در نشر معارف نورانی اسلام و ترویج انگاره‌های دینی و پرورش نسلی از فضلا و عالمان عمیق و آشنای با معارف عصری توفیق فراوانی داشت و یاور صدیق ولایت و رهبری و مجاهدی استوار در دفاع از ارزش‌های دینی و انقلابی بود.

اینجانب که خود از خوشه‌چینان خرمن فضل و ادب و متانت و ملاطفت‌های پدرانه‌ این بزرگوار راحل بودم فقدان غمبار این چهره ماندگار و نورانی را به امام عصر(عج الله تعالی فرجه الشریف) ، رهبر عزیز انقلاب و انبوه شاگردان و دوستداران و به ویژه بیت محترم و فرزندان رشید و عالم ایشان تسلیت عرض می‌کنم و برای آن عالم وارسته علوّ درجات و مغفرت الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل از درگاه الهی را مسئلت می‌کنم.

*پیام تسلیت معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین شمس الله مریجی معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی و رئیس دانشگاه باقر العلوم علیه السلام با صدور پیامی ارتحال آیت الله مصباح یزدی را تسلیت گفت که متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

در این روزها که آسمان دل مومنین و آزادگان عالم را غبار غم جانکاه عروج ملکوتی سردار دلها گرفته و تنها در پناه توکل به خدا و مرحم ارزشهای نبوی، تحمل درد فراق می کند، خبر عروج ملکوتی زبان گویای آموزه های وحیانی و مدافع غیرتمند فرهنگ علوی، آیت‌الله مصباح یزدی رضوان الله تعالی علیه، دل غمگین ما را لرزانده و در عزای دردناک رحلت عالم روشن ضمیر، دانشمند برجسته جهان اسلام و عمار روزهای تنهایی قائد عظیم الشان و سید مظلوم، قرار داده است.

اساتید، دانشجویان و همکاران دانشگاه باقر العلوم علیه السلام این ضایعه بزرگ را به حجت الله الاعظم امام زمان علیه السلام و رهبر معظم انقلاب و شاگردان و بازماندگان آن عزیز سفر کرده تسلیت عرض نموده و امیدواریم خدای سبحان روح پر فتوح آن عزیز را میهمان سفره محبت حضرت زهرا سلام الله علیها قرار داده و ما را نیز از دعای خیر آن عالم مخلص و مجاهد فی الله در عالم معنا و ملکوت قرار دهد.

*پیام تسلیت معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی

حجت الاسلام و المسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی هم با صدور پیامی ارتحال آیت الله مصباح یزدی را تسلیت گفت که متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

ارتحال عالم فرزانه، حکیم الهی و استاد بزرگ اخلاق حضرت آیت الله مصباح یزدی را محضر امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و مراجع عظام تقلید خاصّه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی تسلیت عرض می کنم.

آن مرحوم از پیش گامان تحول در حوزه های علمیه بود و آثار ارزشمند علمی او در عرصه های اعتقادی، تفسیری، فلسفی و سیاسی چراغی پرفروز برای همه جویندگان حق و حقیقت است.

اخلاص، صفای باطن، تواضع و خصوصاً دل سپردگی کم نظیر ایشان نسبت به ولایت فقیه درسی پرمحتوا برای همگان است.

امید است ایشان در محضر حق تعالی با دستانی پر از بندگی و عبودیت محشور و قرین و هم نشین انبیاء و ائمه اطهار (علیهم السلام) باشد.

*پیام تسلیت معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی

همچنین حجت الاسلام والمسلمین دکتر نجف لکزایی معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی و رئیس  پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با صدور پیامی ارتحال آیت الله مصباح یزدی را تسلیت گفت که متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ اِبْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِهِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: إِذَا مَاتَ اَلْمُؤْمِنُ اَلْفَقِيهُ ثُلِمَ فِي اَلْإِسْلاَمِ ثُلْمَةٌ لاَ يَسُدُّهَا شَيْءٌ .

ارتحال عالم مجاهد حکیم متاله و فقیه فرزانه علامه محمد تقی مصباح یزدی را به محضر امام زمان حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه،  مقام معظم رهبری امام خامنه ای حفظه الله،  مراجع عظام تقلید و حوزه های علمیه، همه شاگردان و دوستاران و علاقمندان،  بستگان محترم و خانواده، بویژه فرزندان مکرم و دانشمند ایشان تسلیت عرض میکنم. 

تلاش های موثر حضرت آیت الله مصباح در توانمند سازی علوم اسلامی برای پاسخ گویی به پرسش های زمانه و نیز اسلامی سازی علوم انسانی و ارتقای آموزش و پژوهش در حوزه‌های علمیه فراموش کردنی نیست. 
در عرصه کنشگری سیاسی مبارزات ایشان در قبل از انقلاب اسلامی و نیز حمایت و اطاعت و همراهی ایشان با ولایت، پس از انقلاب اسلامی، ستودنی است. 

در عرصه تعمیق اندیشه اسلامی آثار برجای مانده از ایشان نشان دهنده و شاهدی محکم بر مدعای مذکور است. امید که استفاده از این آثار، بویژه آثار ایشان در مورد معارف قرآن کریم،  روز بروز بیشتر شود.
پاسخگویی ایشان به شبهات مختلف و از جمله مناظرات ایشان با مارکسیستها، بویژه در سال های اول انقلاب از صحنه های زیبا و بیادماندنی در دفاع از اندیشه اسلامی و انقلاب اسلامی است.

بنده این توفیق را داشتم که بارها از محضرشان بهره ببرم. مخصوصا از زمانی که کلان پروژه سیاست متعالیه از منظر حکمت متعالیه را پیگیری می کردم چند نوبت از رهنمودهای ایشان در این موضوع بهره بردم و در همه این موارد ایشان را بسیار مهربان، متواضع،  مخلص، دلسوز، نکته سنج و قاطع و جامع و شاگرد پرور یافتم.

خدایش غریق رحمت فرماید و به خانواده و بستگان محترم و همه علاقمندان اجر و صبر عنایت فرماید.

سلام و درود خداوند بر او باد و روح پاکش با پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و اهل بیت مکرمش علیهم السلام محشور باشد.

این خبر در حال به روز رسانی است

 
امتیاز دهی
 
 

ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما