متاورس
نخستین سمینار زندگی و تجارت در متاورس در مشهد برگزار شد نخستین سمینار زندگی و تجارت در متاورس (جهانی فراتر از فضای مجازی) در خانه فناوری های فرهنگی شهید هاشمی نژاد مشهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به نقل از خبرگزاری فارس حجت الاسلام سید مهدی روحبخش مدیر خانه فناوری های فرهنگی شهید هاشمی نژاد در حاشیه برگزاری این سمینار گفت: خانه فناوری های فرهنگی شهید هاشمی نژاد، با محوریت و زیر نظر مرکز ملی خلاقیت و نوآوری اشراق در مشهد فعالیت خود را آغاز کرده است. این مرکز با حمایت های معاونت علمی ریاست جمهوری در دفتر تبلیغات اسلامی قم با هدف حمایت از ایده های نو و خلاقانه و استارت آپ های فرهنگی و صنایع خلاق فرهنگی ایجاد شده است..

وی افزود: با توجه به این که مباحث نوآوری و فناوری ماهیت ذاتی این خانه است، پرداختن به مواردی از جمله مباحث مرتبط با اقتصاد دیجیتال، مباحث دنیای متاورس اعم از واقعیت افزوده و مجازی، ، رمز ارزها، اقتصاد گیگ و اقتصاد مبتنی بر پلتفرم در دستور کار قرار گرفته است.

حجت الاسلام روحبخش خاطرنشان کرد: در نخستین برنامه در حوزه اقتصاد دیجیتال، به یکی از مباحث نوپدید با عنوان متاورس پرداخته ایم که در دنیا، بیش از ۳ ماه از عمر آن نمی گذرد. تلاش ما این است که مباحث جدیدی که وارد کشور می شود، قبل از آن که فراگیر شود، مورد بررسی و ارزیابی علمی و کاربردی کارشناسان قرار بگیرد و در حال حاضر در مرحله بومی سازی ادبیات آن هستیم.

وی تاکید کرد: اگر کارشناسان قرار باشد بر این موضوع نقدی داشته باشند، این انتقاد باید مبتنی بر شناخت و آگاهی کامل باشد و این سلسله نشست های کارشناسی می تواند در این زمینه موثر باشد. سلسله جلسات کارشناسی به صورت هفتگی برگزار می شود و در آن تجربه نگاری و ایده پردازی صورت می گیرد و نوآوری های روز دنیا نیز به مخاطبان معرفی می شود.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

























کلیه حقوق این سایت در اختیار دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان رضوی می باشد


 

 

   
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم (شعبه خراسان رضوي)
مجری سایت : شرکت سیگما