ربانی
در مصاحبه با عضو هیئت علمی و مدیرگروه فقه و مبانی اجتهاد مرکز تخصصی آخوند خراسانی مطرح شد: محققین پیش از پژوهش نیازسنجی کنند علما و محققین حوزه باید به صورت تخصصی و مساله محور در موضوعات وارد شوند و تحقیقات در مسایل کلی انجام نشود.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین ربانی بیرجندی در آستانه ی ایام هفته ی پژوهش با اشاره به ضرورت پژوهش موضوع محور و تخصصی گفت: علما و محققین حوزه باید به صورت تخصصی و مساله محور در موضوعات وارد شوند و تحقیقات در مسایل کلی انجام نشود در غیر این صورت منجر به یک سری کلی گویی هایی می شود که فایده ای برآن مترتب نیست.

وی در خصوص کتب روش تحقیق گفت: این کتاب ها شیوه های عرضه ی مطالب علمی را به ما نشان میدهند و همانگونه که سخنوری آدابی دارد برای تحقیق و پژوهش هم احاطه روی روش و شیوه های متنوع تحقیق بسیار ضروری است.

حجت الاسلام ربانی تصریح کرد: برای متخصص شدن در امور پژوهشی و ترویجی باید به متخصصین فن مراجعه نمود همان طور که برای منبری شدن باید پای ده ها منبر بنشینیم تا اصول خطابه را یاد بگیریم و همچنین محققین باید به دنبال خلائ ها و نیازها باشند تا در زمینه های مورد نیاز دست به تحقیق و پژوهش بزنند که این تحقیقات مثمر ثمر و تنیجه بخش باشد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

























کلیه حقوق این سایت در اختیار دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان رضوی می باشد


 

 

   
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم (شعبه خراسان رضوي)
مجری سایت : شرکت سیگما