yousefi.mogaddam.jpg
1391/6/2 پنجشنبه «فقه قرائت» نگارشي در باب احكام فقهي قرائت‌ها رييس مركز فرهنگ و معارف قرآن در حال نگارش كتابي با عنوان «فقه قرائت» است. او با استناد به مباني قرآني احكام فقهي قرائت‌ها را مي‌كاود.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي (ايسكا) به نقل از خبرگزاري ايبنا، حجت‌الاسلام محمدصادق يوسفي‌مقدم رييس مركز فرهنگ و معارف قرآن با اعلام اين خبر اظهار كرد: با وجود آن كه مباحث اين اثر از نيازهاي جامعه به‌شمار مي‌آيند، تاكنون اثر مستقلي درباره مباني فقهي قرائت‌هاي قرآني و قرائت در نماز تدوين نشده است.

 

اين نويسنده حوزه علوم قرآني، يكي از محورهاي مباحث اين نوشتار را قرائت‌هاي نماز ياد كرد و گفت: اين بخش به بررسي قرائت‌هاي واجب و مستحب در نماز توجه دارد.

 

وي قرائت‌هاي غنايي قرآن كريم را از ديگر مباحث اصلي «فقه قرائت» دانست و توضيح داد: بررسي جائز بودن يا نبودن قرائت‌هاي غنايي قرآن كريم از رسالت‌هاي اين بخش است. آن دسته از علاقه‌مندان به قرائت كه صوت زيبايي دارند، مخاطبان اصلي اين بخش هستند.

 

يوسفي‌مقدم بررسي «اعتبار تجويد در قرائت قرآن و نماز» را از موضوعات اصلي كتاب در دست تاليفش عنوان كرد و گفت: نزديك به يك سال از آغاز تاليف اين پژوهش مي‌گذرد، پيش‌بيني مي‌كنم تدوين آن را تا پايان سال به پايان ببرم و آن را از سوي پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي به چاپ برسانم.

 

اين محقق حوزه قرآن و معارف اسلامي بررسي ارزش حكمي و شرعي قرائت‌هاي مختلفي را كه در قرآن كريم آمده‌اند و اكنون به شكل قرائت‌هاي ده‌گانه موجودند، از مباحثي ياد كرد كه به دليل استقلال موضوعي و اين كه بحثي جديد و نيازمند تحليل‌ است، به احتمال زياد در اثري مجزا به آن خواهد پرداخت.

 

 

انتهاي پيام/105

 

منبع: ايبنا
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

مطالب مرتبط

تعداد بازديد اين صفحه: 8311
   
   
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما