مركز اخلاق و تربيت اسلامي

مركز اخلاق و تربيت در خرداد ماه 1382 قم آغاز به كار كرد. اين مركز مبتني بر احساس خلأ جدي در عرصه توليد دانش تخصصي اخلاق و تربيت اخلاقي بود.

تبيين مباني و چارچوب هاي نظري دانش اخلاق و تربيت اسلامي به منظور توانمندسازي و توسعه آن به عرصه هاي گوناگون فردي و اجتماعي، تبيين نظام اخلاقي تربيتي اسلام و اثبات كارآمدي و برتري آن نسبت به ساير نظام هاي اخلاقي تربيتي، ارائه الگوهاي نوآمد اخلاقي در راستاي پاسخ گويي به نيازهاي انسان و جامعه معاصر، ترسيم هندسه اخلاقي تمدن اسلامي و بازسازي روش شناسي اخلاق و تربيت از جمله اهداف و وظايف اين مركز است.

اين مركز هم اكنون مشتمل بر گروه اخلاق و گروه تربيت اخلاقي است و عمده فعاليت هاي خود را در قالب كلان پروژه­هاي ذيل متمركز ساخته است:

گروه اخلاق: 1. روش شناسي در الهيات اخلاق (روش شناسي استنباط آموزه هاي اخلاقي از منابع اسلامي)؛ 2. اخلاق دينداري؛ 3. اخلاق زيستي؛ 4. اخلاق مديريت با رويكرد اسلامي.

گروه تربيت اخلاقي: 1. نقش نهادهاي اجتماعي در تربيت اخلاقي ـ ديني با رويكرد اسلامي؛ 2. مباني روانشناختي تربيت اخلاقي ـ ديني با رويكرد اسلامي.

از اين مركز تاكنون 10 اثر منتشر شده است و 5 اثر در دست انتشار و 14 اثر در حال انجام است.

مركز اخلاق و تربيت برگزاري نشست هاي علمي حول موضوعات مرتبط با پروژه ها را به عنوان يك راهبرد اساسي دنبال مي كند و تاكنون بيش از 47 نشست علمي را با دعوت از اساتيد مطرح حوزه و دانشگاه برگزار كرده است.
 
امتیاز دهی
 
 


مطالب مرتبط

تعداد بازديد اين صفحه: 5527
   
   
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما