زندگی نامه اساتید
حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی
حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی زید عزه ریاست محترم هیئت مؤسس حوزه علمیه مسجدسلیمان
زندگي نامه اعضاي هيئت مؤسس زندگي نامه حجت الاسلام والمسلمين سيد حسن رباني حجت الاسلام و المسلمين سيد حسن رباني فرزند مرحوم ايت الله سيد ابراهيم رباني قدس سره از بزرگان و علماي به نام تربت حيدريه در استان خراسان مي باشند

حجت الاسلام و المسلمين سيد حسن رباني فرزند مرحوم ايت الله سيد ابراهيم رباني قدس سره از بزرگان و علماي به نام تربت حيدريه در استان خراسان مي باشند

تولد

ايشان در سال 1333 در شهرستان تربت حيدريه بدنيا آمدند.

تحصيلات حوزوي

تحصيلات ابتدايي و سپس دروس مقدمات حوزه را در تربت حيدريه گذراند. و براي ادامه سطوح حوزه به مشهد عزيمت جسته و در مدرسه آيت الله موسوي نژاد از محضر علماي مشهد بهره جستند.

تبليغ

از ابتداي جواني علاقه زيادي به تبليغ و ارشاد مردم داشتند لذا به مناطق محروم سفر مي كردند و به تبليغ دين پرداختند. از همين رو بود كه سفرهاي زيادي به منطقه مسجد سليمان نموده  و تاثيرات  زيادي بر اهالي اين شهر داشتند. قبل از انقلاب با حضور در اين شهر به تربيت نسل جوان اين شهر همت گماشتند. بعد از انقلاب نيز در آن بهبوهه فعاليت هاي ضد ديني گروهك هاي ضد انقلاب با برپايي جايگاه هاي ديني و معنوي مثل نماز جمعه و ميعاد گاه وحدت جوانان بسياري را جذب كرده و به فضاي معنوي شهرمسجدسليمان رنگ  و روي ديگري بخشيدند.

فعاليتها

ايشان در به ثمر رساندن انقلاب  فعاليت  هاي فراواني داشته و  و مسووليت‌هاي زيادي را  از همان ابتداي انقلاب به دوش كشيدند.

پس از انقلاب نيز فعاليت هاي چشم گيري را در مسجدسليمان آغاز كرد كه از جمله مي توان به منصب امامت جمعه در اين اشاره كرد كه توانستند آثار و فعاليتهاي خوبي را از خود به جاي بگذارد.

از جمله فعاليت هاي چشم گير ايشان در مسجدسليمان راه اندازي و تأسيس حوزه علميه بود كه در دوبخش مدرسه المهدي عجل الله تعالي فرجه براي برادران و مدرسه الزهرا سلام الله عليها  براي خواهران كه در 22 بهمن سال 1359 با كمك جمعي از اساتيد حوزه از جمله مرحوم محمدي نجات اقدام به تأسيس اين حوزه مقدسه نمودند.

در قم ايشان از محضر بزرگاني همچون مرحوم ايت الله العظمي ميرزا جواد تبريزي ومرحوم ايت الله العظمي روحاني بهره برد

در تهران هم ايشان در بعضي از دانشگاهها به تدريس مشغول بود

مسئوليت ها

ايشان بخاطر توانايي ها و لياقت هايي كه از خود نشان دادند منصب هاي سختي را به عنوان نماينده مقام معظم رهبري ايفاي نقش نمودند و بخاطر  علاقه زيادي كه  به تقريب بين مذاهب داشتند به عنوان نماينده ولي فقيه در امور اهل تسنن در سيستان و بلوچستان خدمت وافري به وحدت و تاليف قلوب نمود.

همچنين ايشان به عنوان رئيس مركز جهاني وقت جامة المصطفي كنوني و نائب رئيس مجمع تقريب مذاهب فعاليت هاي چشم گيري داشتند.

 

ايشان هم اكنون به عنوان رئيس دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم انجام وظيفه مي نمايند.

 
امتیاز دهی
 
 

Guest (PortalGuest)

سي امين سال تأسيس و اولين يادواره شهداي حوزه علميه مسجدسليمان
مجری سایت : شرکت سیگما