پنجشنبه 9 فروردين 1403   12:22:01

(مهار تورم، رشد تولید)

print

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

کتاب «بررسی تاریخی تنصیص بر 12 امام» منتشر می شود

  • خلاصه :عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از تدوین کتاب «بررسی تاریخی تنصیص بر 12 امام» خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی صادقی در گفت و گو با خبرنگار ما با اعلام این خبر اظهار داشت: در این اثر بررسی کردیم که آیا امامان برای مردم و شیعیان شناخته شده بودند؟ چون در تاریخ ائمه(ع) به لحاظ اینکه تقیه می کردند و ملاحظاتی که داشتند، جانشینان خودشان را به طور کامل نام می بردند یا خیر؟ و آیا به خاطر ملاحظاتی که در دوران حکام ظلم و دشمنان وجود داشت، نام ائمه(ع) و جانشینان خود را برملا نمی کردند؟

وی گفت: در مورد کلیات ائمه(ع) به تعبیر متواتر شیعه و سنی در مورد 12 امام هیچ حرفی ندارند و تأیید می کنند ولی اینکه آیا همه شیعیان نصر بر 12 امام یعنی نام همه امام را اطلاع داشته باشند، در این کتاب بررسی شده است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان این که کتاب «بررسی تاریخی تنصیص بر 12 امام» در حدود 200 صفحه کار شده است، خاطرنشان کرد: این اثر، در چند گفتار سه فصلی نگاشته شده که در فصل اول آن به مباحث کلامی پرداخته شده و فصل دوم در مورد روایات است و فصل سوم به بحث تاریخی اختصاص یافته که در تاریخ چه اتفاقاتی مرتبط با این موضوع افتاده است.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما