پنجشنبه 9 فروردين 1403   15:41:59

(مهار تورم، رشد تولید)

print

مدیرکل فضای مجازی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی تبیین کرد؛

علت انتخاب شعار « #به_انتخاب_تو» برای فراخوان «اجتماع فعالان رسانه ای نوین»

  • خلاصه :مدیرکل فضای مجازی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی گفت: ما در تلاش هستیم در زمینه مشکلاتی که در رابطه با «انتخاب» و «گزینش گری فرهنگی» وجود دارد، فعالیت داشته باشیم و بینش اسلامی را در مورد آنها در جامعه رشد دهیم.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین حاجیانی مدیرکل فضای مجازی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در نشست خبری «تشریح برنامه ها و اهداف کمیته رمضان» که در سالن علامه طباطبایی(ره) ساختمان این معاونت برگزار شد، با اشاره به دغدغه های مشترک و جمعی کنشگران فضای مجازی در زمینه های فرهنگی و مذهبی گفت: تیم های مختلفی در فضای مجازی در حال فعالیت بوده و طلاب نیز از این فضا مستثنی نیستند و فعالیت های خود را در یک زیست مجازی در قالب پلتفرم های مختلف دنبال می کنند.

وی با بیان اینکه شعار اجتماع فعالان رسانه ای نوین «به انتخاب تو» است، ادامه داد: این شعار مرجع فعالیت های سایبری دوستان خواهد بود، برای این که تبیین بیشتری در رابطه با این موضوع در عرصه های فرهنگی صورت بگیرد، زیرا امروز متأسفانه در جامعه با مسأله «انتخاب» و «گزینش گری فرهنگی» با مشکل مواجه هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین حاجیانی بیان کرد: ما در تلاش هستیم در زمینه مشکلاتی که در رابطه با «انتخاب» و «گزینش گری فرهنگی» وجود دارد، فعالیت داشته باشیم و بینش اسلامی را در مورد آنها در جامعه رشد دهیم.

وی اضافه کرد: ما در فضای مجازی با نوعی «منطق حاکم» مواجه هستیم که بر اساس آنها باید طرح ریزی ها صورت بگیرد؛ یکی از این منطق ها «هوشمند شدن سازمان ها» است و این بدین معنا است که یک سازمان با شیوه سنتی هیچ کارآمدی برای حکمرانی، مدیریت، سازماندهی و حتی کمک به فضای مجازی ندارد، از این رو ضروری است تا در این زمینه گام مهمی را در هوشمند سازی سازمان برداریم که بحمدالله این گام برداشته شده است و ما در طرح ریزی «شهر فرهنگی – مذهبی مجازی» که الان در دست اقدام داریم کار را جلو برده ایم و نقش های متعددی را در این زمینه تعریف کرده ایم.

مدیرکل فضای مجازی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ما جدای از تولیدگران محتوای فضای مجازی، باید نقش هایی که طلاب و مبلغان در حوزه های متعدد فضای مجازی بر عهده دارند را نیز مشاهده کرده، به رسمیت بشناسیم و از آنها حمایت کنیم؛ این فعالیت را دنبال می کنیم تا نقش های مختلف در تکمیل همدیگر اقدام کرده و حوزه جریان سازی را در فضای مجازی تقویت کنند.

وی همچنین به تشریح جزئیات مسأله «شهر مجازی» پرداخت و تأکید کرد: ما درصدد آن هستیم که فضای مجازی را همچون یک شهر در نظر بگیریم تا کلیه قوانین و قواعد شهروندی بر آن بار شود و مسائل جدیدش مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما