پنجشنبه 9 فروردين 1403   15:44:16

(مهار تورم، رشد تولید)

print

از سوی دفتر تبلیغات اسلامی؛

فراخوان پویش نذر هنری «ایوان آینه» منتشر شد/ فرصت هنرمندان برای تبدیل قم هراسی به قم شناسی

  • خلاصه :رییس انجمن هنرهای تجسمی طلاب دفتر تبلیغات اسلامی از انتشار فراخوان پویش نذر هنری  هنرمندان در معرفی ارزش ها و زیبایی های شهر مقدس قم با عنوان «ایوان آینه» خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام سید محسن آزادی رییس انجمن هنرهای تجسمی طلاب معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به پویش نذر هنری «ایوان آینه» اظهار داشت: با توجه به ورود بیماری کرونا به کشور و کشف بیماری در قم، در رسانه های معاند با توجه به کینه هایی که نسبت به قم وجود داشت، به قم هراسی پرداخته شد.

وی ویروس فرهنگی کرونا را خطرناک تر از ویروس کرونا دانست و گفت: در این راستا، عده ای آن قدسیتی که نسبت به قم و مراکز مذهبی وجود داشت را مورد هجمه قرار دادند که این ویروس فرهنگی خطرناک تر از ویروس کرونا است. 

رییس انجمن هنرهای تجسمی طلاب تصریح کرد: برهمین اساس انجمن هنری طلاب و انجمن خوشنویسان طلاب دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در راه اندازی این پویش قدم پیش گذاشتند و فراخوانی از سوی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه این دفتر مطرح شد. 

حجت الاسلام آزادی با اشاره به حضور طلاب جهادی در خط مقدم مقابله با کرونا و خدمت به بیماران اظهار داشت: پویش «ایوان آینه» فرصتی برای تبدیل قم هراسی به قم شناسی است و جامعه هنری طلاب و حتی غیر طلاب در این دوران که ناخواسته قرنطینه شده، می توانند سهم خود را در این ماجرا به خوبی ایفا کرده و این قم هراسی را به قم شناسی تبدیل کنند و این از عهده هنر بر می آید که آثاری را در این عرصه تولید کنند. 

وی تصریح کرد: هنرمندان در هر کدام از رشته های هنری می توانند ارزش های معنوی، علمی و فرهنگی و زیبایی های قم را به تصویر بکشند و موضوعاتی برای خلق اثر از سوی هنرمندان پیشنهاد شده است که هنرمندان طلبه و غیرطلبه می توانند با مراجعه به پویش «ایوان آینه» در ایتا، واتساپ و اینستاگرام در این پویش شرکت کنند.

رییس انجمن هنرهای تجسمی طلاب اظهار داشت: پس از دریافت آثار ارسالی، همزمان این آثار را در فضای مجازی منتشر خواهیم کرد و پس از رفع این بیماری، در قم و دیگر شهرها نتیجه این فراخوان را به نمایش خواهیم گذاشت و در کنار نمایشگاه ها، مراسمی برگزار می شود تا از حیثیت قم دفاع گردد و البته پس از پایان نمایشگاه، اثر ارسالی مرجوع خواهد شد. 

وی با بیان این که این پویش در سطح ملی دیده شده است، گفت: تاکنون استقبال خوبی صورت گرفته است و هنرمندان غیرقمی که دغدغه فرهنگی دارند نیز می توانند آثار هنر خود را تا پایان فروردین ارسال کنند. 

حجت الاسلام آزادی با بیان این که رشته های هنری این فراخوان آزاد است، افزود: حتی اگر شاعری در این زمینه شعری بسراید، دبیرخانه این پویش و فراخوان، اشعار ارسالی را به تابلونوشته هایی تبدیل خواهد کرد و در فضای مجازی و سپس در قالب نمایشگاه هایی به نمایش خواهد گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون رشته خوشنویسی، جزو اولین رشته ها از نظر تعداد آثار ارسالی است و در زمینه تصویر سازی، کاریکاتور و نقاشی آثاری دریافت شده است. 

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این فراخوان می توانند به پایگاه اطلاع رسانی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی به نشانی http://eshragh.ir/ مراجعه کنند. 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما