پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403   14:02:33

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

در همایش بین المللی «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت» مطرح شد:

پروفسور کامپانینی معتقد بود كه جامعه غربي براساس دروغ و ريا برپا شده است

  • خلاصه :يكي از سخنران همايش بين المللي جاودانگي نفس در اسلام و مسيحيت گفت: پروفسور کامپانینی اسلام شناس و فیلسوف فقيد ایتالیایی معتقد بود كه جامعه غربي بر اساس ریا و دروغین برپا شده و غربی ها ظاهرِ صلح دارند و دائما در حال جنگجویی و جنگ هستند و ريشه تروریسم و اسلام هراسی را در آنجا  باید پیدا کرد.
به گزارش پايگاه خبري دفتر تبلیغات اسلامی ( تبليغ نيوز )، دکتر سید علی حسینی ارائه دهنده مقاله پرفسور کامپانینی " اسلام شناس و فیلسوف ایتالیایی " در افتتاحیه همایش بین المللی «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت» که به همت پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، با ارائه زندگی نامه پرفسور ماسیمو کامپانینی، اظهار داشت: پرفسور ماسیمو کامپانینی اسلام شناس و فیلسوف ایتالیایی در میلان ایتالا متولد شدند و در سن 63 سالگی در اثر حمله قبلی در منزل خودشان درگذشت؛ ایشان بیش از 40 کتاب در حوزه های تاریخ معاصر کشورهای عرب و تاریخ اسلام و ... را نوشت و در پیش نشست های همایش بین المللی «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت» شرکت کرد.

وي افزود: این سلسله پیش نشست ها در راستای این همایش در شهرهای میلان روم و پالرموی ایتالیا و ... انجام شد و مرحور کامپانینی در این پیش نشست ها شرکت کردند و بنا بود یکی از سخنرانان این همایش باشند ولی اجل این اجازه را نداد و با توجه به اینکه بنده از نزديک پرفسور را می شناختم مقرر شد بنده مقاله ایشان را ارائه کنم.

وی گفت: پرفسور ماسیمو کامپانینی اسلام شناس و فیلسوف ایتالیایی در میلان ایتاليا متولد شدند و در سن 63 سالگی در اثر حمله قبلی در منزل خودشان درگذشت؛ ایشان بیش از 40 کتاب در حوزه های تاریخ معاصر کشورهای عرب و تاریخ اسلام و ... را نوشت و عضو هيئت تحریریه فصلنامه اورینت ایتاليا و عضو هئیت تحریریه مجله سیاست و دین بود.

ارائه کننده مقاله پرفسور کامپانینی تصریح کرد: مرحوم کامپانینی استاد اندیشه و فلسفه در سال ۱۹۷۷ در دانشگاه دولتی میلان فارغ التحصل شد و سپس در سال ۱۹۸۴ در بخش لومباردی ایتالیا در مؤسسه ایتالیایی خاورمیانه و خاور دور به زبان عربی فارغ التحصیل و سپس در رشته‌های مختلف سنت و قرآن؛ تاریخ معاصر خاورمیانه؛ اندیشه سیاسی و سنت فلسفی مسلمانان متخصص شد.

وی افزود: پروفسور کامپانینی در بسیاری از دانشگاه‌هاي بين المللي و مهم تدریس داشتند و بنده ایشان را از نزدیک می شناختم و بیشتر در صحبت هایی که می کردیم ایشان می گفتند احساس راحتی در این جامعه که زندگی می کنم، ندارم، چون بر اساس ریا و دروغین برپا شده و غربی ها ظاهرِ صلح دارند و دائما در حال جنگجویی و جنگ هستند و ريشه تروریسم و اسلام هراسی را در اینجا  باید پیدا کرد.

دکتر حسینی اظهار داشت: پرفسور کامپانینی چندین بار برای کمک به ما مسلمانان و مراکز اسلامی جهت از بین بردن تصویر کلیشه‌ای از یک اسلام خشن و ارتجاع، در کنفرانس‌ها، نشست‌ها و همایش ها شرکت کرد.

وی گفت: در گفت و گوهایی که با ایشان داشتم در مورد آشنایی با قرآن گفت که در سفر مصر با قرآن آشنا شدم و شروع به حفظ کردم و انگیزه ای ایجاد شد تا زبان عربی را یاد بگیرم و مطالعه قرآن به بنده ایده ای برای خداشناسی به دور از اطاعت کورکورانه بود و بعدا بخشی از مطالعات خودم را به تاریخ ادبیات عربی پرداختم و اولین کتابم مربوط به تفسیر و ترجمه سوره کهف بود.

ارائه دهنده مقاله پرفسور کامپانینی تصریح کرد: پرفسور معتقد بود که اگر می خواهید دیگری را درک کنید باید سعی کنید همانطور که دیگری فکر می کند، فکر کنید و بعد از آشنایی با قرآن ترجیح داد اسلام را از نگاه دیگری بشناسد نه مستشراقان و از نظر علمی به اسلام نگاه کند.

وی افزود: پرفسور کامپانینی در مورد انقلاب اسلامی گفتند که در دهه 80 میلادی مبارزه برای آزادی جهان سوم از امپریالیسم اروپا و آمریکا به من انگیزه داد برای شناخت اسلام؛ تاریخ اسلامی را مطالعه کنم.

دکتر حسینی اظهار داشت: پرفسور کامپانینی حضور سیاست در دین و بالعکس را لازم می دانست و بیش از 40 اثر از خودش بجا گذاشته که به زبان های عربی و انگلیسی ترجمه شده و هیچ اثری از ایشان به فارسی منتشر نشد و تنها یک مقاله اسلام شناسی به فارسی منتشر شده است.

وی گفت: بنده پیشنهاد می کنم که برخی از آثار پرفسور کامپانینی به کمک پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی ترجمه و به چاپ برسد و ایشان برای مراکز اسلامی و مسلمانان یک بازویی بود و برای از بین بردن تصویر کلیشه‌ای از یک اسلام خشن و ارتجاع تلاش کردند.

موضوع مقاله پروفسور کامپانینی "الهیات علیه فلسفه و بررسی در علم جاودانگی نفس" بود که دكتر سيد علي حسيني خلاصه ای از آن را در اين همايش ارائه کرد.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما