پنجشنبه 9 فروردين 1403   20:09:47

(مهار تورم، رشد تولید)

print

راهبرد پنج سال آینده دفتر تبلیغات به تصویب هیئت امناء رسید

  • خلاصه :مصوبات چهارمین نشست راهبردی دفتر تبلیغات اسلامی در قالب سند راهبردی پنج سال آینده دفتر از طرف هیئت امناء دفتر تصویب و ابلاغ شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی(تبلیغ نیوز)، مصوبات چهارمین نشست راهبردی دفتر تبلیغات اسلامی که با هدف پرحجم‎سازی و مؤثرتر کردن عملیات مسئله محوری در دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شده بود، در قالب سند راهبردی پنج سال آینده دفتر با عنوان «امتداد مسئله محوری در چرخه حکمرانی کشور» از طرف هیئت امناء دفتر تصویب و ابلاغ شد.
پیش از برگزاری نشست چهارم و به جهت تعمیق و تدقیق مباحث کارشناسی در هر یک از ابعاد موضوعات و مسائل راهبردی، سه کمیته‏ مشورتی در سه محور موضوعی «تعاملات دفتر با محیط بیرونی»، «تعاملات قطب با صف و ستاد» و «امور درونی قطب ها و میزها» برگزار گردید.
با توجه به تأکیدات رییس دفتر، معاونین، رؤسای قطب های فکری و فرهنگی و دیگر شرکت کنندگان در جلسات کمیته های سه گانه، بر اهمیت تعاملات دفتر با نهادهای مرتبط با حل مسئله، راهبرد کلان دفتر در گام دوم مسئله محوری پس از نهادینه شدن این رویکرد در مجموعه دفتر  «امتداد مسئله محوری در چرخه حکمرانی کشور» تعیین گردید.
تحقق این راهبرد بدین صورت خواهد بود که دفتر تلاش کند با شناسایی ظرفیت های حل مسئله در منظومه نهادی و سیاستگذاری کشور از یک سو و بارز نمودن مسئله و شناساندن ظرفیت های خود و در نهایت اقناع تصمیم گیران کلیدی این عرصه، پنجره ای را برای حل مسئله در چرخه سیاست گذاری فرهنگی کشور بگشاید.
مباحث مطرح شده در کمیته ها ذیل شش محور در سند مذکور بیان شده است که آن را باید الزامات تحقق راهبرد کلان دفتر دانست. این محورها عبارتند از:
چرخه مسئله محوری؛ که در آن به منظور جامعیت و دقت در تعریف مسئله و وضوح بیشتر ابعاد سیاستی و نیز تدقیق برنامه های عملیاتی به منظور حل مسئله راهکارهایی تمهید شده است.
تعامل دفتر با محیط؛ بنابر متن سند کمیته هماهنگی تعاملات مسئولیت برنامه¬ریزی و هماهنگی¬های عملیاتی میان واحدهای مختلف دفتر جهت اجرایی¬سازی سیاست¬ها و برنامه¬های کلان تعاملات محیطی مصوب شورای راهبری را برعهده بگیرد؛ همچنین، تقویت وجه رسانه ای دفتر و نیز چهره سازی و استفاده از سرمایه های انسانی از برنامه های مصوب است.
امور درونی قطب ها و میزها؛ متن ابلاغی اصلاح کمّی و کیفی مسائل و اولویت بندی آن ها و نیز بازآرایی ترکیب اعضاء میز با رعایت تعادل در وجود شخصیت های علمی و اجرایی را از تکالیف و برنامه های آینده قطب ها می داند.
 تعامل قطب، صف و ستاد؛ این بخش از سند در 16 بند ساماندهی تعاملات بین قطب، صف و ستاد را مد نظر قرار می دهد، از جمله تشریح سیاست عدم تصدی قطب ها در امور اجرایی، الزام به مرزیندی سطوح تصمیم گیری به تفکیک صف و میز، پیشنهاد طراحی فرایند واکنش سریع و ردیف بودجه ویژه برای پاسخگویی به مسائل فوریت دار، تدوین مقررات لازم و مورد نیاز قطب ها و بازنگری در قوانین موجود.
مدیریت منابع؛ به منظور تقویت منابع و بهره برداری بهتر از آن ها، سند در سه فاز منابع انسانی، دانشی و بودجه ای، برنامه هایی را ارائه نموده است.
ارزیابی؛ با بیان شاخصه هایی مقرر گردید نظام نظارت راهبردی توسط مدیریت مطالعات راهبردی و نیز نظام رهاورد (outcome) سنجی توسط اداره کل رصد و تعاملات راهبردی طراحی و اجرا گردد.
این سند که قبل از این به تأیید اعضاء شورای راهبری دفتر رسیده بود در جلسه اخیر هیئت امناء تصویب و ابلاغ گردید. لازم به ذکر است اداره کل مطالعات راهبردی وظیفه پیگیری اجرای مصوبات سند در راستای تحقق راهبرد کلان دفتر را بر عهده دارد.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما