سه‌شنبه 4 ارديبهشت 1403   21:47:55

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

افتتاح استودیو، سالن نمایش و رادیو اینترنتی اشراق با حضور رئیس دفتر تبلیغات اسلامی

  • خلاصه :آیین افتتاح استودیو، سالن نمایش و رادیو اینترنتی اشراق و نشست صمیمی با طلاب رسانه ای با حضور رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی در مراسم افتتاحیه استودیو و سالن نمایش معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و آیین رونمایی از رادیو اینترنتی اشراق این دفتر، اظهار داشت: از گذشته تاکید داشته ام که بنا نیست دفتر تبلیغات اسلامی در امور رسانه و هنر و فضای مجازی فقط مباشر باشد، بلکه اهدافمان پیشبرد در این امور و حضور در این میدان است.

وی با بیان اینکه سازمان برنامه محور است و این طور نیست که بر اساس نظر یک نفر، برنامه ها و رویکرد را تغییر دهیم، گفت: هیأت امنای دفتر تبلیغات اسلامی چراغ سبزی برای تأسیس و حمایت از معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه نشان دادند و این زمان شناسی را دارند که فضای مجازی و هنر و رسانه دارای اهمیت است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی در خصوص سخنان یکی از سرگروه های تبلیغی در خصوص ضرورت حمایت از آتش به اختیاران خاطرنشان کرد: یک مرزی وجود دارد که وقتی از آتش به اختیاران حمایت می کنیم، نباید آنها را از پویش خودشان منصرف و دور کنیم و یا انگیزه کشی کنیم و باید اجازه دهیم نیروهای جهادی با خلاقیت کار را پیش ببرند.

* اعتماد مقام معظم رهبری به دفتر تبلیغات اسلامی

در این مراسم، محمدعلی روزبهانی «مدیرکل هنر و رسانه معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی» گفت: در عرصه هنرهای تجسمی، فضای مجازی و رسانه، نهادی جز دفتر تبلیغات اسلامی این بار را بر عهده نمی‌گیرد که مقام معظم رهبری نیز بارها حمایت ها کرده اند و اعتماد به این دفتر دارند.

مدیرکل هنر و رسانه معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به نوارخانه این نهاد حوزوی، خاطرنشان کرد: در دوره ای دفتر تبلیغات اسلامی قبله همه علاقه مندان اهل نوار بود و امروز این نوارهای فرهنگی و مذهبی از سیستم داس به سیستم های روز تبدیل خواهند شد و در اختیار همه علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

* ضرورت حمایت از حرکت جهادی و آتش به اختیار طلاب

همچنین در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین رحیمی «مدیر گروه تبلیغی دبستانی ها و مدیر اپلیکیشن ماهک» گفت: بازار آینده توسط غربی ها شناسایی شده و تلویزیون ها در آینده عقب خواهند افتاد و vod ها جایشان را باز خواهند کرد و جایگزین تلویزیون ها می شوند و ما نیز باید در این مسیر، راه را کاملاً بشناسیم و با دید وسیع حرکت کنیم.

وی افزود: در صدا و سیما و نهادهای مختلف باید توقع تولیدکنندگان فرهنگی در عرصه فضای مجازی را مرتفع کنیم و در حوزه فیلم و انیمیشن و محتواهایی که ترافیک مصرف می‌کنند، برای رایگان شدن استفاده از آنها باید با وزارت ارشاد رایزنی کرد.

* ضرورت حمایت حوزه از سامانه مشاوره فیلم

در ادامه، حسین اسدی زاده «مدیر گروه تبلیغی مشاور فیلم» اظهار داشت: بچه های طلبه درس خوانده در صدا و سیما، یا مدیر هستند یا فیلم ساز و فقط طلبه‌ها هستند که در عرصه پژوهش به طور تخصصی کار کرده اند و ما کارگردانان طلبه ای داریم که جزو بهترین ها هستند، همچنین در فیلمنامه نویسی هم به همین صورت است.

وی گفت: یکی از بخش هایی که علاوه بر نگارش، تولید و پژوهش کار کردیم، مشاوره فیلم است که کارهای خوبی انجام داده ایم و سامانه مشاوره فیلم را افتتاح کردیم؛ باید مدیران حوزه کمک کنند تا این سامانه در حوزه پذیرفته شود و تقاضا داریم که این کار تبدیل به یک خط مقدم جبهه شود تا بتوانیم طلبه ها را جذب کنیم.

* سئو در نهادهای فرهنگی دیده نمی شود

سپس، محسن باقری «مدیر گروه تبلیغی فردا صبح» تصریح کرد: فضای مجازی یک‌سری لایه هایی دارد که هیچ گاه دیده نمی شود؛ مثلا سئو، موضوع مهمی است که در نهادهای فرهنگی دیده نمی شود و کارها در فضای مجازی به صورت جزیره ای پیش می رود و اگر همه طلبه ها را در یک موضوع جمع کنیم، خروجی بهتری خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با تولید محتوا یا کمبود آن مواجه نیستیم، بلکه یک چالش داریم که آن هم محتوای جذاب است و باید محتوایی تولید شود که مورد توجه مخاطب قرار بگیرد و مخاطب را جذب کند.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما