پنجشنبه 9 فروردين 1403   13:20:59

(مهار تورم، رشد تولید)

print

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

هنر و رسانه در دفتر تبلیغات اسلامی قدمت دارد اما راه سختی در پیش داریم

  • خلاصه :رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: دفتر تبلیغات اسلامی در زمینه هنر و رسانه قدمت دارد و در عرصه فضای مجازی نیز اداره کل تبلیغ نوین را داشتیم و چندین سال کار شده و میراث معاونت فرهنگی و تبلیغی در معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه آمده است ولی راه سختی در پیش داریم.
به گزارش تبلیغ نیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی در آیین تکریم و معارفه معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار داشت: حجت الاسلام والمسلمین علیزاده دارای قدرت بیان قوی، تفکر و نعمات دیگری هستند که هبه الهی به ایشان است و همیشه شکر نعمت کرده و این ظرفیت را مخلصانه برای دین گذاشته و یکی از صفات بارز ایشان، ادب فی کل حال است، انسان ها در آرامش ادب دارند ولی ایشان در ناملایمات هم باادب هستند و گاهی مباحثه های تخصصی و کارشناسی دو به دو با ایشان داشتم و شهادت می دهم که ایشان از این نعمت برخوردار هستند.

وی گفت: ویژگی دیگری که ایشان دارند، اخلاق سازمانی است؛ اخلاق ابعاد مختلفی دارد، ولی وقتی در یک سازمانی زیست می کنیم و این سازمان یک اهداف و سلسله مراتبی دارد و اینکه تصمیمی در سازمان گرفته می شود، ولو مدیری نسبت به بخشی یا همه ابعاد آن تصمیم مناقشه ای داشته باشد ولی با بخش های دیگر برای تحقق هدف سازمانی همکاری و تلاش می کند این امر خیلی ارزشمند محسوب می شود و جزو اخلاق سازمانی است.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: 12 سال پیش ایده مسئله محوری مطرح شد ولی میان ایده و اجرا فاصله زیادی است؛ یک ایده احتیاج به مدل سازی و تحقق آن مدل دارد که 10 سال پیش در مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی 120 مسئله را در کشور شناسایی کردیم و از میان این موضوعات، 15 مسئله را انتخاب کردیم و زحمات زیادی کشیدیم و ذهن سوزاندیم تا به مدل و الگوی بومی برسیم.

وی گفت: در خصوص تأسیس قطب های فکری و فرهنگی جلسات متعددی برگزار کردیم تا این مدل استخراج شد اما این که ایده به ضمیمه الگو می شود، 10 درصد کار است و 90 درصد دیگر، اجرای آن است که مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی به کمک دوستان و همکاران این مدل سازی را اجرا کردند و یکی از افرادی که این مدل سازی مسئله محوری را کمک کردند تا به نتیجه برسد، حجت الاسلام والمسلمین علیزاده بودند که بنده اجر و ثواب اخروی برای ایشان و همه کسانیکه تلاش می کنند را خواستارم.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: در آینده سیاست دفتر تبلیغات اسلامی، انجام پرحجم و مؤثر اقداماتی است که در میزها و کارگروه ها و قطب ها شکل گرفته است؛ ما تاکنون به قدر توانمندی هایمان برنامه ها را اجرا کردیم؛ برنامه آینده ما این است که حجم و اثربخشی را با جذب نیرو، امکانات و مشارکت دستگاه های دیگر بر این حجم و گستره فعالیت ها بیافزاییم.

وی افزود: اگر نمایشگاه آینده دفتر برگزار شد، باید میزمحور و مسئله محور باشد و دفتر به شکل مسئله محور بر حجم و گستره خودش بیافزاید. سیاست کلان دفتر تبلیغات اسلامی تأکید بر مسئله محوری و حجم و گستره و تأثیر فعالیت های مسئله محوری است؛ معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه نیز باید به عنوان یک ابزار تأثیرگذار و همچون خونی در رگ های بخش های مختلف دفتر باشد و می بایست با رویکرد مسئله محوری پیش برود.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی اظهار داشت: فعالیت های معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه نباید فقط به مباشرت بیانجامد، بلکه باید ریل گذاری کنیم تا به اثربخشی فعالان حوزوی در عرصه هنر و رسانه و فضای مجازی کمک شود و فقط نباید متکی به نیروهای خودمان باشیم، البته خود دفتر کنشگر است ولی یکی از انتظارات تسهیل کنشگری، بیرون از دفتر تبلیغات اسلامی و حوزه و جامعه است.

وی گفت: حجت الاسلام والمسلمین علیزاده اهل کار بافکر و تدبیر است و خداوند هم مزد اخلاص ایشان را داد و نیروهای توانمندی در کنار ایشان قرار گرفتند و بنده با فراغ بال این جابجایی را قبول کردم و ان شاءالله به فضل الهی و با دعای خیر مقام معظم رهبری، دفتر تبلیغات اسلامی از این وظایف سربلند بیرون می آید.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: جا دارد از حجت الاسلام والمسلمین محمد شیخ الاسلامی تشکر کنم و ایشان نیز انسان شریف و محترمی هستند و در مدتی که با ایشان حشر و نشر داشتیم، جز صفا، صمیمیت و تهعد سازمانی چیز دیگری در ایشان ندیدیم و با توجه به اینکه تیم جوانی دارند و ایشان هم جوان هستند، خداوند کمک می کند که ان شاءالله موفق باشند.

وی خاطرنشان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی در زمینه هنر و رسانه قدمت دارد و در عرصه فضای مجازی نیز اداره کل تبلیغ نوین را داشتیم و چندین سال کار شده و میراث معاونت فرهنگی و تبلیغی در معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه آمده است و راه سختی داریم ولی با توجه به نیروهای خدوم و خوبی که داریم، از خداوند متعال می خواهیم که آنچه که دوستان انجام دادند و انجام خواهد شد، مورد قبول درگاه احدیت واقع شود.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما