پنجشنبه 9 فروردين 1403   23:06:05

(مهار تورم، رشد تولید)

print

با حضور رییس دفتر تبلیغات اسلامی صورت گرفت:

گرامیداشت یاد و خاطره حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش در دفتر تبلیغات اسلامی

  • خلاصه :مراسم گرامیداشت یاد و خاطره حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش با حضور رییس و معاونان و دفتر تبلیغات اسلامی در این دفتر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین حسین شهامت در مراسمی به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه و گرامیداشت یاد و خاطره حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش که با حضور رییس، معاونین و پرسنل این دفتر در سالن الزهرا(س) دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: ارزش هایی که افراد به دنبال آن هستند، متفاوت است و کسانی که با دید مادی به این دنیا نظر می کنند، ارزش ها برایشان ارزش های اعتباری است که زودگذر می باشد اما ارزش های والایی که پیامبر(ص) مردم را به آنها دعوت می کرد، عبارت از ایمان به پروردگار متعال و هجرت است.

وی با اشاره به روایاتی در خصوص حضرت زهرا(س) گفت: ایمان سطحی ارزشی ندارد و این که انسان به ایمان ثابت و استوار برسد، با ارزش است؛ پیامبر اکرم(ص) در باره ایمان حضرت فاطمه زهرا(س) فرمودند که "خدا قلب و مغز و وجود فاطمه را از ایمان به خود پر کرده است". پیامبر(ص) به سلمان فرمود: از پوشش مندرس فاطمه تعجب نکن، فاطمه از پا تا به سر مملو از نور به خداست".

استاد حوزه علمیه به انواع هجرت پرداخت و تصریح کرد: هجرت های دیگر ارزش والایی بود که پیامبر(ص) مردم را به آنها دعوت می کردند و عبارت از هجرت جسمانی، هجرت از اعتقادات باطل به اعتقادات صحیح، هجرت اخلاقی(هجرت از آداب و رسوم غلط)، هجرت در اعمال و هجرت قلبی است.

وی با بیان این که حقیقت شهید با مردن جسمانی او از بین نمی رود، افزود: وقتی که هجرت قلبی صورت گرفت، جهاد آسان می شود و با مال و نفس در راه خدا فداکاری می کند و این فداکاری برای او عشق است و هر چه جهاد مشقت بار تر باشد، تحملش برای جهادگر بیشتر می شود و چنین فردی پس از ایمان و هجرت، به مقام شهادت می رسد و چنین انسانی با مردن جسم، حقیقتش نمی میرد.

* سردار سلیمانی فردی خود ساخته بود

حجت الاسلام والمسلمین شهامت با اشاره به خودسازی سپهبد سلیمانی اظهار داشت: حاج قاسم سلیمانی فقط در میدان مبارزه با دشمنان نبود، بلکه بر روی فکر و ایمان خود کار کرده بود و خودساخته شده بود و لذا به آن هجرت حقیقی رسید و این مراحل هجرت را طی کرد و مجاهد حقیقی فی سبیل الله شد و خداوند این مقام شهادت را به او داد.

وی گفت: شهید به فرهنگ و فکری رسیده که اگر به دنیا برگردد، دوباره این راه را روشن تر، قوی تر و استوار تر ادامه خواهد داد.

استاد حوزه علمیه با بیان این که شهادت سپهبد سلیمانی در چهل سال انقلاب اسلامی نمونه عجیبی بود، تصریح کرد: در این مملکت جز افرادی با روح نفاق و ضد انقلاب، کسی نیست که از این شهید دلشکسته باشد و دل همه مردم را منقلب کرد.

وی با بیان این که شهید سلیمانی انقلابی روحی به پا کرد، افزود: همانطور که دوستان و دشمنان گفتند، قطعاً از این پس شهید سلیمانی برای استکبار از سردار سلیمانی خطرناک تر خواهد بود؛ این شهید، انقلابی روحی به پا کرد؛ حتی در کشورهای دیگر هم نسبت به کشتن این شهید واکنش نشان دادند.

* سپهبد سلیمانی یک عارف به تمام معنا بود

حجت الاسلام والمسلمین شهامت اظهار داشت: شهید سلیمانی تنها یک رزمنده نبود، بلکه یک عارف به تمام معنا بود و سخنان عارفانه ای که بر زبان جاری می کرد، جذب حداکثری را در بر داشت به سپاهی و بسیجی و روحانی ما یاد داد که این دختر کم حجابی که دیده می شود، ناموس و فرزند ما و برای ملت ما است و باید آنها را جذب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شهدا کار خود را انجام دادند و ما نیز باید کار خود را انجام دهیم؛ اگر بتوانیم منطق شهید سلیمانی و شهدای راه فضیلت را حداکثری به جوامع معرفی کنیم، تحولی ایجاد خواهد شد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما