جمعه 31 فروردين 1403   18:55:40

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

آیت الله العظمی نوری همدانی:

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی(ره) یک فرد فقیه باشهامت روشن بود

  • خلاصه :حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با بیان اینکه حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی حقا از لحاظ علمیت و تقوا و بیان و احساس مسئولیت بسیار جدی و کوشا بودند گفتند: آیت الله العظمی صافی گلپایگانی(ره) یک فرد فقیه باشهامت روشن بود.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی در پیامی تصویری به همایش بین المللی مهدویت و انتظار در اندیشه آیت الله العظمی صافی گلپایگانی که در مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد، با اشاره به توقیع امام زمان (عج) که مرقوم داشتند: ««اَمَّا الْحَوادِثُ الْواقِعَهُ فَارْجِعوُا فیها اِلی رُواهِ حَدیثِنا؛ فَاِنَّهُمْ حُجَّتی عَلَیْکُمْ وَاَنَا حُجَّهُ اللّهِ عَلَیْهِمْ» اظهار داشتند: امام عصر (ع) برای اینکه ثابت و عملی کنند که مردم در هرکاری باید به اهل بیت (ع) رجوع کنند، توقیعی با سند معتبر که صاحب وسائل در جلد 18 در کتاب قضا ذکر کرده که حضرت فرمودند «مردم در حوادث واقعه و هر جریانی که واقع می شود مردم موظف هستند به راویان احادیث به عنوان متخصصان دین مراجعه کنند».

ایشان با اشاره به کلمات قصار شماره 139 نهج البلاغه اظهار داشتند: خداوند در سطح زمین حجتی معین کرده است و هیچگاه زمین را از حجت خالی نگذاشته است. اما گاهی این حجت آشکار و ظاهر و گاهی باید مردم توجه کرده و پیدا کنند. و تعداد آنها زیاد نیست و در پیشگاه پروردگار دارای مقام و موقعیتی خاصی هستند.

این مرجع تقلید ادامه دادند: یکی از مصادیق آنچه گفتیم، حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی بود که حقا از لحاظ علمیت و تقوا و بیان و احساس مسئولیت بسیار جدی و کوشا بودند. بنده از سال 22 شمسی که به قم آمدم با ایشان ارتباط و آشنایی و گاهی همکاری داشتیم که یکی از موارد همکاری ما مبارزه با فرق منحرف بود.  فقاهت و حدیث و روایات اسلامی و آنچه شان فقهای بزرگ اسلام است و سابقا در تاریخ وجود داشته در ایشان مجسم بود. فقاهت و شهامت و اخلاص و توجه به برنامه اهل بیت (ع) و از همه جهت فرد شایسته ای در حوزه علمیه قم بودند.

ایشان اظهار کردند: یکی از کتاب هایی که آیت الله صافی گلپایگانی در زمان آیت الله العظمی بروجردی تالیف کردند، کتاب بسیار بسیار مهم «منتخب الاثر» است.

آیت الله نوری همدانی گفتند: یکی از پیام ما به حوزه های علمیه این است که این کتاب را و محتوای کاملی که راجع به مهدویت و امام عصر (عج) دارند را بیان کنند و یکی از درس ها همین باشد و خصوصیاتی که در این کتاب وجود دارد برای مردم بیان شود تا مردم شناخت کاملتری نسبت به امام عصر(ع) داشته باشند.

ایشان خاطرنشان کردند: آیت الله العظمی صافی گلپایگانی یک فرد فقیه باشهامت روشن بود که در هر موضوعی که لازم بود با اخلاص و شجاعت کامل قدم می گذاشت و در آن قسمت تاثیرگذار بود. این کتاب منتخب الاثر بسیار بسیار روشن است و آیت الله بروجردی هم خیلی به این کتاب عنایت داشت و از ان تمجید می کرد. ایشان از همه جهت اعم از نبوغ و عظمت و اخلاص نمونه بود. درگذشت ایشان فاجعه ای برای جامعه بود. اشخاصی که این جلسه را برای بیان این مطالب مهیا کردند تشکر می کنیم و اشخاصی که زحمت کشیدند و اشخاصی که حضور یافتند تشکر می کنیم.»

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما