جمعه 10 فروردين 1403   03:21:40

(مهار تورم، رشد تولید)

print

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی تبیین کرد:

ظرفیت‌های #سینما و #جشنواره_فیلم_اشراق/ شاهد اوج گیری در تولید فیلم های دینی هستیم/ حمایت بیشتر از فعالیت های هنری تصویری حوزه

  • خلاصه :رئیس دفتر تبلیغات اسلامی و نماینده رهبر معظّم انقلاب اسلامی در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا گفت: جشنواره فیلم اشراق نسبت به آنچه که در گذشته بود، یک گام خیلی معناداری به جلو است و در حوزه مستند و فیلم کوتاه دینی شاهد یک اوج گیری هستیم.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی در گفت وگو با خبرنگار ستاد خبری چهارمین جشنواره فیلم دینی اشراق تصریح کرد: جشنواره فیلم اشراق در حوزه هنرهای تصویری در سطح حوزه های علمیه بویژه حوزه علمیه قم ایجاد شده است و براساس این درک در بخش معاونت مهر دفتر تبلیغات اسلامی که معطوف به نوع هنری و رسانه ای و فضای مجازیست، در چند سال گذشته در چندین نوبت جشنواره فیلم اشراق برگزار شد.
وی افزود: هدف اولیه برگزاری جشنواره آن بود که تولید کنندگان و فعالان عرصه هنری و تصویری استعداد یابی شده، کشف شده، بروز و ظهور کرده و آثار ایشان یکجا دیده شده و به معرض داوری در بیایند.
نماینده رهبر معظّم انقلاب اسلامی در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا ادامه داد: هرچه گذشت این ظرفیت ها پررنگ تر و پرحجم تر و موثر تر شد و به عقیده بنده جشنواره فیلم اشراق نسبت به آنچه که در گذشته بود، یک گام خیلی معناداری به جلو است و در حوزه مستند، در حوزه فیلم کوتاه واقعا شاهد یک اوج گیری هستیم.
وی که پس از حضور در اکران خصوصی برخی از فیلم های جشنواره و تماشای آن ها گفت وگو می کرد، بیان داشت: کارهایی که بنده امروز دیدم گرچه بخشی از ماجرا بود اما بسیار موثر، پرمعنا و نویدبخش آینده خیلی روشن تری برای هنر دینی، فیلم دینی و بویژه ظرفیت های حوزوی است و واقعا گمان نمی کردم این دسته از طلابی که به هنر سینما و روایت گری تصویری رو آورده اند به این حد از بلوغ و رشد رسیده باشند.
حجت الاسلام والمسلمین واعظی اضافه کرد: این خیلی نوید بخش است و بنده به عنوان خادم در حوزه های علمیه، با مشاهده این آثار نسبت به مقبولیت های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم احساس تکلیف بیشتری کردم که ان شاءالله بتوانیم پشتیبانی بیشتری کنیم و آن نقش مدیریتی خودمان را در جهت دهی و هدایت و پشتیبانی از فعالیت های هنری تصویری حوزه داشته باشیم..
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم این استعداد هایی که در این جشنواره شناخته می شوند و بروز میکنند، بتوانند با همت بیشتر خودشان و پشتیبانی نهادهایی که در هنر دینی وظیفه مند هستند ، چه آنچه که مربوط به فرهنگ انقلاب می شود و چه آنچه باعث ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه می شود، ان شاءالله بتوانند قدم های موثر تری را بردارند.


 
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما