جمعه 10 فروردين 1403   03:46:06

(مهار تورم، رشد تولید)

print

کارگاه «استناددهی در متون علمی» برگزار گردید

  • خلاصه :کارگاه «استناددهی در متون علمی» به همت اداره کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی پژوهشکده اسلام تمدنی برگزار گردید.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی(تبلیغ نیوز)، کارگاه «استناددهی در متون‌ علمی» با ارائه وحید شریفی «مدیر کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی» برگزار ‌گردید.
سرفصل های این کارگاه شامل تعریف استناددهی و چرایی آن، معرفی سبک‌های استنادی و مهمترین آن، کاربرد نرم‌افزار پژوهیار در استناددهی می شود.
در این کارگاه تعریفی از استناددهی ارائه شد که استناددهی یعنی یادداشت‌های ارجاعی به اثری که از آن عبارتی یا جمله‌ای( به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم) نقل شده‌است که، به علت جلوگیری از سرقت علمی، معرفی کار سایرین، نشان دادن اعتبار کار و صداقت علمی لازم است به درستی در پژوهش‌ها از استناددهی صحیح استفاده شود از آنجا که محوریت این کارگاه بر اساس سبک ای پی ای بود.
در ادامه کارگاه، مروری بر انواع سبک های استنادهی به آموزش بر اساس سبک ذکر شده صورت گرفت و آموزش در رابطه با انواع استناددهی به دو دسته اسنادبرون‌ متنی و اسناد درون‌ متنی تقسیم شد که در استناددهی درون متنی به نقل قول مستقیم، نقل‌قول غیر‌مستقیم، استفاده از منابع ثانویه، وجود چند منبع برای یک پاراگراف، وجود چند نویسنده، سازمان به عنوان نویسنده و گزارش اعداد در متن پرداخته شد و از هر مورد مثالی به صورت فارسی و انگلیسی ارائه گردید.
لازم به ذکر است در این کارگاه، ارائه دهنده بعد از تدریس هر قسمت از موضوع، به شرکت‌کنندگان فرصت پرسش را داد و بعد از آموزش کامل شیوه های استناد دهی، به آموزش استفاده از نرم افزار پژوهیار پرداخته شد. این کارگاه به مدت چهار ساعت ویژه طلاب خواهر سطح سه حوزه علمیه خراسان برگزار گردید.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما