پنجشنبه 9 فروردين 1403   16:14:13

(مهار تورم، رشد تولید)

print

گزارشی از نکوداشت مبلغ جهادگر مرحوم حجت الاسلام نصیری

  • خلاصه :آیین نکوداشت یاد و خاطره مبلغ جهادگر حجت الاسلام والمسلمین مصطفی نصیری و همسر او بانو موسوی نژاد از سوی دفتر تبلیغات اسلامی و با حضور خانواده های این دو طلبه مبلغ برگزار شد
.به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی(تبلیغ نیوز)، مراسم نکوداشت یاد مبلغ جهادگر مرحوم حجت الاسلام مصطفی نصیری و همسر وی مرحومه موسوی نژاد که از طلاب جامعة الزهرا(س) بود، در سالن اجتماعات حوزه ریاست این دفتر برگزار شد.
تبلیغ دین می تواند بر زلالی دل های مردم اثر مستقیم بگذارد
حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در این مراسم ضمن تسلیت به جامعه روحانیت و خانواده های معزی گفت: بسیاری از ما با دیدن تصویر جانسوز لحظه وفات این روحانی جهادگر متأثر و شدیداً محزون شدیم؛ این میزان تأثیرگذاری نشان از عنایت خداوند بر این دو طلبه شایسته و مخلص است. امیدواریم راه این دو بزرگوار پر رهرو باشد.
وی افزود: اساساً راه طلبگی، ادامه راه انبیای الهی است و اگر مقدمات و لوازم این راه فراهم گردد مسیر هجرت الی الله با موفقیت طی خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین واعظی خاطرنشان کرد: در ایام محرم که یکی از ایام تبلیغ بسیاری از مبلغان دینی ما محسوب می شود همه می بینیم که زنگارهایی که بر دل ها نشسته، زدوده شده و دل ها صاف می شوند. اساساً تبلیغ دین می تواند بر زلالی دل های مردم اثر مستقیم بگذارد.
وی همت بر فعالیت بیشتر مبلغین را از لوازم حیات معنوی آنان دانست و گفت: نباید کارها را به فردا بسپاریم و از همین امروز می بایست به تبلیغ دین بپردازیم. زیرا فرصت ها به سادگی و با سرعت از دست می روند. قطعا خانواده این دو جوان فکرش را نمی کردند که آنان در عنفوان جوانی هجرت الی الله داشته باشند.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی ارزیابی معنوی انسان ها در مورد خودشان را از عوامل سعادت در دنیا و آخرت برشمرد و تصریح کرد: درست است که در آخرت بازخورد و نتیجه اعمال ما به طور کامل مشخص می شود، اما در همین دنیا و با بررسی وجدانی فعالیت های خود نیز می توان به نتایجی کلی در مورد آن ها رسید. مثلا کسی که نماز می خواند فی الجمله می داند که راه درست را دارد طی می کند.
وی در پایان با اشاره به اهمیت زنده نگه داشتن یاد خدا در تمام شرایط و اوقات زندگی گفت: بنا به فرموده امیرالمؤمنین(ع) اگر کسی در هنگامی که در شرایط ارتکاب گناه قرار گرفته است، یاد خدا او را از انجام معصیت بازداشت، آن گاه باید بداند نزد خداوند عالم دارای منزلت می باشد.
وجود عزیزانی همچون مرحوم نصیری و همسر ایشان برای خانواده های آنان جای تبریک دارد
حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد، معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در ابتدای مراسم ضمن تسلیت به خانواده های این دو مبلغ دینی گفت: در وهله اول حقیقتا وجود چنین عزیزانی در خانواده های آنان مایه افتخار بوده و جای تبریک دارد.
وی افزود: توفیقات متعدد این طلبه جوان در عرصه های علم، تقوا، هنر و جهاد آن هم در این سن کم جای بسی تحسین دارد.
حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد خاطرنشان کرد: مخصوصاً مبلغان جهادی گوهرهای گرانسنگ حوزه های علمیه هستند که سال ها به صورت گمنام به خدمت رسانی به مردم می پردازند و هر از گاهی که اتفاقاتی همچون حادثه فوت مرحوم شیخ مصطفی نصیری برایشان می افتد جلوه هایی از حیات نورانی آن ها برای مردم بازگو می شود.
خواهران طلبه ای که همسر آنان نیز روحانی است، جهاد چندگانه ای را انجام می دهند
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین رضا عزت زمانی، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، ضمن تسلیت و ابلاغ سلام حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به جامعه روحانیت و خانواده های معزی گفت: هرجا که مکتب ما نیاز به هجرت و رساندن پیام آن به مردم داشته عاشقان این راه از جان مایه نهاده اند؛ کسی که بار جهاد می بندد و در سخت ترین شرایط به تبلیغ دین مبین اسلام می پردازد اجری عظیم نزد خداوند خواهد داشت.
وی افزود: وقتی این هجرت به ولایت، مواسات و گره خوردن و پیوند میان دل های مؤمنین ضمیمه شود، آن گاه است که همانند این دو طلبه بزرگوار سربلندی را برای ما به دنبال خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین عزت زمانی خاطرنشان کرد: این دو عزیز همانند هزاران ستاره گمنام آسمان جهاد و تبلیغ دین مبین اسلام هرچند در سال های متمادی مورد توجه قرار نگرفته اند، اما گاهی با رخ دادن اتفاقاتی جانسوز از گمنامی درآمده و نقش الگویی آن ها بیش از پیش جلوه می کند.
وی اوج گمنامی را متعلق به افرادی همچون همسر مرحوم حجت الاسلام نصیری دانست و گفت: طلاب خواهری همچون بانو موسوی نژاد مجاهدت چندگانه در عرصه های خانواده، تبلیغ و مبارزه با هجمه های فکری دشمنان را بر دوش می کشند اما همه این ها در اوج گمنامی است.
بلندهمتی، شجاعت و اخلاص از ویژگی های بارز شیخ مصطفی بود
سپس حجت الاسلام فلاح، دایی مرحوم حجت الاسلام مصطفی نصیری به ایراد سخن پرداخت و گفت: هدف از انعقاد این مجلس در واقع ترویج تبلیغ جهادی، ارزش نهادن به مهاجرین الی الله و سپاسگذاری از عزیزانی بوده است که این چنین برای تبلیغ معارف الهی هجرت می نمایند.
وی افزود: هجرت و جهاد برای تبلیغ دین در این شرایط که تبلیغات سوء علیه روحانیت در حال انجام است، تلاشی گرانسنگ است. همراهی یک خواهر طلبه با همسر مبلغش که در هنگام وقوع حادثه تنها وجه و کفین او پیدا بوده است، نیز محل تجلیل می باشد.
حجت الاسلام فلاح خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های آقامصطفی بلندهمتی بود؛ امیرالمؤمنین(ع) در نهج البلاغه می فرمایند قیمت انسان ها به چیزی است که برایشان مهم است.
وی شجاعت را یکی دیگر از ویژگی های بارز مرحوم حجت الاسلام نصیری دانست و گفت: شجاعت در تلاش برای حل چالش های زندگی شخصی و در عین حال مقابله با مسائل جامعه از ویژگی ها مهم آقامصطفی بود.
دایی مرحوم حجت الاسلام نصیری حق طلبی و پاسخگویی به شبهات و مطالب انحرافی را یکی از شاخصه های محوری شخصیت این مبلغ جهادگر برشمرد و تصریح کرد: شیخ مصطفی نصیری علاوه بر روحیه علمی و هنری دارای روحیه جهاد، اخلاص و گمنامی بود.  
وی با اشاره به برخی ویژگی های شخصیتی همسر مرحوم حجت الاسلام نصیری افزود: صبوری و شکوری، رضایت در عین سختی های زندگی، خوش اخلاقی و متانت، اهل تلاش بودن و پایبندی به عفاف و حجاب و تلاش برای ترویج آن از شاخصه های اصلی شخصیتی مرحومه موسوی نژاد بود.
 شیخ مصطفی در قبال فعالیت های تبلیغی خود هیچ توقع مادی نداشت
مهدی آقابابایی، از دوستان مرحوم حجت الاسلام مصطفی نصیری، در ادامه این مراسم ضمن گرامیداشت یاد آن مرحوم و همسرش گفت: خداوند به سه گروه اهل علم، اهل جهاد و افراد دارای تقوا برتری داده است؛ به گمان من شیخ مصطفی نصیری دارای هر سه این خصایل بود.
وی افزود: اولین نکته ای که در مورد بعد شخصیتی این مبلغ جهادگر باید گفت این است که در هر جلسه هم نشینی با او یکی از معارف اسلام را می توانست آموخت.
آقابابایی خاطرنشان کرد: مرحوم حجت الاسلام نصیری در قبال فعالیت های تبلیغی، هیچ توقع مادی برای شخص خود نداشته، اما برای کمک مادی به دیگران توقع زیادی داشتند.
وی شیخ مصطفی نصیری های زنده را فراوان دانست و گفت: امثال آن مرحوم باز هم در کشور ما هست و لازم است مسئولین محترم فرهنگی توجه بیشتری به آنان داشته و از این عزیزان تجلیل به عمل آورند.
عزم بلند حجت الاسلام نصیری در تبلیغ دین، نشان از دغدغه مندی خانواده او داشت
سپس حجت الاسلام فرهاد فتحی، از دیگر دوستان مرحوم حجت الاسلام مصطفی نصیری به پاسداشت ویژگی های علمی و فعالیت های تبلیغی این روحانی فقید پرداخت و خاطرنشان کرد: این مبلغ جهادگر در فهم مطالب علمی توان بالایی داشت و به خوبی محتوای کتب مختلف را درک می کرد. در مدتی که من هم بحث او بودم این امر را با یقین متوجه شدم.
وی افزود: مرحوم شیخ مصطفی نصیری در هر نشست و برخاستی حداقل یک مطلب دینی و معنوی را بیان می کرد.
حجت الاسلام فتحی خاطرنشان کرد: نکته ای که در مورد ایشان کمتر گفته می شود در مورد خانواده این روحانی مبلغ است؛ اگر خانواده یک مبلغ دینی با او همراه نباشد کار برای او بسیار سخت و دشوار خواهد بود. ما در مناظراتی که در شبکه های اجتماعی بین المللی با افراد خارج از کشور داشتیم، ایشان بر اساس ساعت کشورهای مختلف حتی نیمه شب ها در این مناظره ها شرکت می کردند و این نشان از همراهی و دغدغه مندی خانواده او دارد. خود حجت الاسلام نصیری هم می گفت که موفقیت هایم را مدیون خانواده ام هستم.
وی مرحوم حجت الاسلام مصطفی نصیری را فردی با دغدغه های اجتماعی  دانست و گفت: او دغدغه های اجتماعی بسیاری داشته و به طور ویژه روی حضرت امیرالمؤمنین(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) حساسیت خاصی داشت و در ایام مرتبط با این دو معصوم حتماً به سفر تبلیغی می رفت.
این مبلغ دینی افرادی همچون مرحوم حجت الاسلام نصیری را دارای روحیه معنوی و اخلاق حسنه برشمرد و تصریح کرد: این گونه افراد که به مجاهدت تبلیغی می پردازند باید مورد توجه و حمایت دستگاه های فرهنگی قرار گیرند تا از ظرفیت ها و استعدادهای آنان در راه خدمت رسانی به جامعه اسلامی بیش از پیش بهره گیری شود.
گفتنی است، تجلیل از دو خانواده عزادار نصیری و موسوی نژاد، پایان بخش این مراسم بود.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما