پنجشنبه 9 فروردين 1403   16:13:00

(مهار تورم، رشد تولید)

print

رئیس اداره آموزش استان های مرکز آموزش های کاربردی خبر داد؛

اردوی آموزشی - زیارتی طلاب استان سیستان و بلوچستان در مشهد مقدس برگزار شد

  • خلاصه :رئیس اداره آموزش استان های مرکز آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: با هدف ارتقای سطح علمی و مهارت های تبلیغی با محوریت «تبلیغ در مناطق محروم و آسیب پذیر» اردوی آموزشی - زیارتی طلاب حوزه های علمیه استان سیستان و بلوچستان در مشهد مقدس برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی(تبلیغ نیوز)، سیدمحمد علیزاده موسوی رئیس اداره آموزش استان های مرکز آموزش های کاربردی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از برگزاری اردوی آموزشی-زیارتی طلاب حوزه های علمیه استان سیستان و بلوچستان در مشهد مقدس خبر داد.
رئیس اداره آموزش استان های مرکز آموزش های کاربردی بیان کرد: اردوی آموزشی-زیارتی طلاب حوزه های علمیه زابل با هدف ارتقای سطح علمی و مهارت های تبلیغی با محوریت "تبلیغ در مناطق محروم و آسیب پذیر" برگزار گردید.
وی در ادامه افزود: منطقه دارالولایه سیستان که شامل شهرستان های زابل، زهک، هیرمند، هامون، نیمروز، بنجار و شهر علی اکبر می باشد با سابقه طولانی در ولایتمداری، اکنون در معرض خطر نفوذ وهابیت و سلفی گری قرار دارد. خشکسالی های مستمر، مشکلات اقتصادی عمیق و نامساعد بودن شرایط آب و هوایی باعث کوچ بسیاری از شیعیان از منطقه شده و از دلایل مضاعف این نفوذ گردیده است.
علیزاده موسوی اظهار داشت: توانمندسازی و تقویت بنیه علمی طلاب در زمینه هایی همچون پاسخ به شبهات، مهارت ارتباط گیری با مخاطبان و آموزش و روش های کار با دانش آموزان از ضروریات در امر تبلیغ می باشد.
رئیس اداره آموزش استان های مرکز آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: در این اردو که از تاریخ ۲۸ لغایت ۳۱ خرداد در مشهد مقدس و در جوار ملکوتی علی بن موسی الرضا(ع) برگزار شد، فراگیران علاوه بر بهره گیری از اساتید خبره و مطالب علمی و کاربردی  با عالم گرانقدر آیت الله سیدان دیدار کردند.
وی بیان کرد: از موضوعات و محورهای علمی فراگیران در این اردو می توان به «فرقه شناسی اسلامی با محوریت استان محل تبلیغ»، «نقش علم کلام در مسیر طلبگی و مواجهه با چالش ها»، «بایسته های علمی و مهارتی تبلیغ در مدارس»، «نقش باور امامت در اندیشه شیعه و راهکارهای دفاع از آن»، «امامت در بستر غدیر»، «فن خطابه و تبلیغ در فضای مجازی» و «بایسته های سیاسی مبلغین دینی در اندیشه مقام معظم رهبری» اشاره نمود.
سید محمد علیزاده موسوی اظهار داشت: با توجه به بررسی های صورت گرفته در مناطق  آسیب پذیر و کم برخوردار، نیازهای تبلیغی اساسی از یک سو و گستره فعالیت های ضد تبلیغی و ضد فرهنگی در این مناطق از سوی دیگر، برگزاری چنین برنامه هایی که موجب مهارت افزایی مبلغان دینی فعال می گردد، از دغدغه های معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی  بوده که رسیدن به این مهم، نیازمند تلاش و جدیت خالصانه و هم افزایی بین نهادهای فرهنگی می باشد.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما