جمعه 10 فروردين 1403   12:28:40

(مهار تورم، رشد تولید)

print

به همت پژوهشکده اسلام تمدنی؛

نشست تخصصی «بررسی مراسم آیینی شادی در کتاب مسارالشیعه شیخ مفید» برگزار شد

  • خلاصه :نشست تخصصی «بررسی مراسم آئینی شادی در کتاب مسارالشیعه شیخ مفید» به همت گروه هنر و تمدن اسلامی پژوهشکده اسلام تمدنی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی (تبلیغ نیوز)، نشست تخصصی «بررسی مراسم آیینی شادی در کتاب مسارالشیعه شیخ مفید» با ارائه محمد باغستانی «مدیر گروه و عضو هیأت علمی گروه هنر و تمدن اسلامی پژوهشکده اسلام تمدنی» و دبیر علمی عباسعلی نصرآبادی برگزار گردید.
در ابتدای نشست، باغستانی در خصوص مفهوم و معنای آیین و مراسم آیینی اظهار داشت: در آغاز به معنای آداب و رسوم  بود و بعدها ویژه رسوم دینی یا جادوگرانه بود؛ در نتیجه نوعی خاص از رفتارهای پذیرفته شده توسط جامعه، عامل ارتباط افراد با امور معنوی و ماورائی است.
وی درباره اینکه آیا چنین مراسمی فقط در اسلام است یا خیر گفت: همه ادیان اعتقاد به امر قدسی دارند و پیامبر آن ها خود را فرستاده یک موجود غیبی می داند و پیام هایی را از عالم غیب برای  مردم می آورد حتی در میان بودائی  ها که در آغاز  چنین نبوده اند.
باغستانی افزود: پیام های افزون بر پیام های اعتقادی، دارای پیام های اخلاقی و یک سری رفتارهای خاص که سبک زندگی می سازد، هستند. ظهور مراسم از دل این آموزه ها از پس تعلیم به پیروان و کوشش برای اجرایی کردن آنها که در اسلام با عنوان سنن و شعائر و مناسک از آن ها یاد می شود.
علاقه مندان جهت مشاهده متن کامل این خبر به سایت دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی مراجعه نمایند.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما