جمعه 10 فروردين 1403   01:19:20

(مهار تورم، رشد تولید)

print

در نشست «نقش و جایگاه زن در تمدن نوین اسلامی» تبیین شد؛

تمدن ثمره فرهنگ می باشد، نه بخشنامه و شعار

  • خلاصه :استاد حوزه علمیه: گفت تمدن با بخشنامه و شعار ایجاد نمی شود، بلکه تمدن ثمره فرهنگ می باشد.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین مدنی «مدیر سابق جامعه الزهرا» در نشست «نقش و جایگاه زن در تمدن نوین اسلامی» که به همت اداره کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و با حضور جمعی از مبلغان نخبه در سالن شیخ طوسی دفتر برگزار شد، با طرح این سوال که آیا جامعه زنان می توانند در ایجاد تمدن نقش داشته باشند یا خیر؟، اظهار داشت: سیره عملی و گزاره تاریخی زندگانی حضرت زهرا (س) بعد از رحلت پیامبر (ص) ثابت کرده است حتی در زمانی که مردان مهاجرین و انصار سکوت کرده و به جهت غلبه ترس به حمایت از حضرت علی (ع) برنخاستند، این اقدامات شجاعانه و عالمانه حضرت زهرا(س) بود که جامعه اسلامی را از یک فتنه بزرگ و ضلالت آشکار نجات داد.

وی در ادامه توجه به سیره حضرت زهرا(س) را در ایجاد تمدن نوین اسلامی امری مهم برشمرد و افزود: اگر سیره حضرت فاطمه(س) الگوی رفتاری زنان جوامع اسلامی شود، زنان می توانند با حضور خود در ایجاد تمدن نوین اسلامی ، نقطه عطفی را رقم بزنند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که تمدن با بخشنامه و شعار ایجاد نمی شود، بلکه "تمدن" ثمره فرهنگ می باشد؛ اگر جامعه اسلامی در ابعاد مختلف فرهنگی پویا و بالنده شود؛ به تمدن نوین اسلامی نیز نزدیک تر خواهد شد. ریشه تمدن جدید غربی برگرفته از انقلاب فرانسه می باشد؛ انقلابی که در آن دائره المعارفی تنظیم شد که سیاست و خواسته های مستکبرانه غرب در آن نوشته شده است.

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین علی عباس زاده «رئیس اداره امور تبلیغ نخبگان معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی» اظهار داشت: جایگاهی را که اسلام به زن و نقش تأثیرگذار وی در ابعاد مختلف زندگی قرار داده، از ادیان و مکاتب دیگر بیشتر به آن اهمیت داده شده، هر چند در دنیای غرب به بحث هایی مثل فمینیسم و بحث هایی به ظاهر در حمایت از زنان طرح می کنند ولی اگر به اصل قضیه نگاه شود، در می یابیم نگاه غرب به زن نگاه کالایی و ابزاری برای کسب در آمد و استفاده جنسی می باشد.

وی در ادامه افزود: در اسلام زن به عنوان مکمل مرد بوده و استمرار حیات انسان وابسته به وی می باشد به گونه ای که پیشرفت مردان در عرصه های علم و مکاشفه و ساختان تاریخ،تماماً نشأت گرفته از تربیت زنان می باشد. به لحاظ اجتماعی در اسلام شرایط به گونه ای ترسیم شده که زن می تواند با حفظ و رعایت شئون اسلامی و با تکیه بر استعدادهایی که دارد در تمام عرصه هایی که به حضور وی نیاز است نقش آفرینی نماید.

علاقه مندان جهت مطالعه متن کامل این خبر به سایت بلاغ مراجعه کنند.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما