جمعه 10 فروردين 1403   15:10:48

(مهار تورم، رشد تولید)

print

مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی تأکید کرد:

لزوم افزایش، توانمندسازی و بکار گیری خواهران طلبه و فارغ التحصیل در عرصه تبلیغ

  • خلاصه :مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی بر لزوم افزایش حمایت ها در توانمند سازی تبلیغی و بکارگیری خواهران طلبه به ویژه فارغ التحصیلان این بخش در امر تبلیغ تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین یحیی کمال در جلسه بررسی فرصت ها و ظرفیت های اداره کل تبلیغ عمومی دفتر تبلیغات اسلامی و امور دانش آموختگان حوزه های علمیه خواهران اظهار داشت: یکی از مباحث و دغدغه های اصلی و جدی دفتر تبلیغات اسلامی، افزایش حمایت در جذب، توانمندسازی و به کار گیری خواهران طلبه توانمند و آموزش دیده و به ویژه فارغ التحصیلان این بخش می باشد.

وی گفت: با توجه به افزایش آسیب های مختلف در حوزه دختران که ناشی از برنامه ریزی دشمنان، فضای مجازی و برخی از برنامه ریزی و رویکردهای غلط در حوزه فرهنگی و اجتماعی مرتبط با بخش دختران و بانوان است، افزایش برنامه ریزی و تلاش در جهت حضور بیشتر طلاب توانمند خواهر در عرصه های مختلف تبلیغی، از جمله در حوزه تعمیق باورهای دینی، پاسخ به شبهات و مقابله با آسیب های اجتماعی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی، استفاده و بهره گیری از افراد کارشناس دینی و حوزوی در امر تبلیغ دین را امری بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های بسیار خوب حوزه های علمیه خواهران در سراسر کشور و حضور مبلغات و خواهران طلبه و فارغ التحصیل، نباید امر تبلیغ دین و هدایت دختران و بانوان را به دست افراد کم سواد سپرد.

وی با اشاره به اهمیت فراوان به کارگیری خواهران طلبه توانمند و آموزش دیده و فارغ التحصیلان حوزه های علمیه خواهران در عرصه تبلیغ افزود: طلاب خواهر بعد از اتمام تحصیل عموماً با یک بلاتکلیفی و نگرانی نسبت به فعالیت های حوزوی و تبلیغی خود مواجه می شوند که برای تعدادی از آنان بعد از اتمام تحصیل و با توجه به ازدواج و مسائل خانوادگی، شرایط تبلیغ فراهم نمی شود؛ وظیفه ما خادمان عرصه تبلیغ دین این است که با برنامه ریزی، تعامل و همکاری مناسب، زمینه های تبلیغ را برای آنان فراهم کرده و مورد حمایت قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین کمال اظهار داشت: خواهران طلبه توانمند و فارغ التحصیلان حوزه های علمیه از طریق آموزش های مختلف مهارت های تبلیغی و نظری می توانند با تشکیل گروه های تبلیغی در حوزه های دانش آموزی، بالینی، زندان ها و کمپ های ترک اعتیاد، خانواده و حجاب و عفاف نقش تربیتی و هدایتی بسیار تأثیرگذاری در میان دختران و بانوان جامعه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین کمال، ضمن تأکید بر افزایش توانمندی تبلیغی خواهران طلبه، برنامه ریزی در جهت افزایش مهارت های زندگی و اشتغال زایی آنان به منظور کمک به معیشت و اقتصاد خانواده را یادآور شد.

گفتنی است در این جلسه برگستانی «مدیرکل امور دانش آموختگان حوزه علمیه خواهران» و سایر همکاران این بخش در خصوص مشکلات، آسیب ها و ظرفیت های فراوان خواهران طلبه و فارغ التحصیلان حوزه های علمیه خواهران در سراسر کشور و راه های بهره گیری بهتر از این ظرفیت مطالبی بیان کرد.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما