چهارشنبه 29 فروردين 1403   00:41:26

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

در دیدار مدیر روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی مطرح شد؛

پیشنهادات مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق برای دوره جدید روابط عمومی

  • خلاصه :مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق در دیدار مدیر جدید روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، پیشنهاداتی را ارائه کرد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین احمد اولیایی، «مدیر روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی» با اشاره به جایگاه روابط عمومی در سازمان ها و نهادها، گفت: روابط عمومی ها اساساً ویترینی از عملکرد نهادها و سازمان ها را برای توده های مردم به نمایش می گذارند.

وی عموم حوزه علمیه و نهادهای رسمی جامعه را دو مخاطب اصلی دفتر تبلیغات اسلامی دانست و ادامه داد: با توجه به کارکردهای این دفتر، عموم حوزه علمیه اعم از مراجع تقلید و علما تا طلاب پایه یک و نهادها و دستگاه های رسمی جامعه باید ما را به خوبی بشناسند تا در راستای عملکرد خودشان از ظرفیت های ما استفاده کنند.

مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق به ارتباط دفتر تبلیغات اسلامی با حاکمیت و حوزه اشاره و خاطرنشان کرد: روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی باید سطح تعاملات خود را با حوزه و نظام ارتقاء داده و تنظیم کند تا بتواند این نهاد مقدس را به خوبی معرفی نماید.

وی به ارائه راهکارهایی برای ارتقای سطح روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی پرداخت و گفت: شما خودتان را درگیر فعالیت های مرتبط با خانواده درون دفتر نکنید؛ زمان، وقت و انرژی خودتان را برای ایجاد ارتباطات علمی و فرهنگی با حوزه و نظام بگذارید؛ چه بسا در این راستا اگر بخواهیم یک اولویت بندی داشته باشیم، ارتباط با نظام مهم تر است، زیرا حوزه با ما آشنایی دارد و آنچه مهم می باشد این است که نظام هم با ظرفیت های ما آشنا شود.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی با اشاره به اینکه ظرفیت های دفتر تبلیغات اسلامی آنگونه که شایسته است به جامعه نخبگانی معرفی نشده است، گفت: امروز در دفتر تبلیغات اسلامی کارهای علمی بسیار بزرگی انجام شده، اما ضرورت دارد این ظرفیت ها به جامعه نخبگانی معرفی شود.

وی بر ضرورت ایجاد ارتباطات گسترده با نهادها و دستگاه های رسمی نظام تأکید کرد و ابراز داشت: اگر مدیران و مسؤولان نظام، ما را به خوبی نشناسند، بدون شک از ظرفیت های بزرگی که داریم استفاده نخواهند کرد.

مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق مطرح کرد: نسل جدید با دفتر تبلیغات اسلامی آشنایی لازم را ندارد، از این رو روابط عمومی باید ظرفیت هایی که داریم را بازنمایی کند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات دفتر تبلیغات اسلامی در زمینه هایی همچون هنرهای تجسمی و ادبی، سینما، ادبیات و کودک و نوجوان، این نهاد مقدس را یکی از سردمداران ادبیات دینی توصیف کرد و گفت: نشریه هایی همچون پوپک، سلام بچه ها، سنجاقک و پاسدار اسلام، در زمینه کودک و نوجوان فعال است و آقای حسن زاده طی چندین سال حدود هزار شماره از این نشریه ها را نظارت و مدیریت کرده اند و جا دارد از ایشان بخاطر ظرفیت بالایی که دارد تقدیر شود.

وی با بیان اینکه روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی باید متناسب با بخش های مختلف این نهاد مقدس، ظرفیت ها را معرفی کند، افزود: دفتر تبلیغات اسلامی ظرفیت های بسیار بالایی دارد، اما دیده نمی شود، از این رو روابط عمومی این دفتر باید این ظرفیت ها را به خوبی بشناسد و به دیگران بشناساند.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی به ارزیابی اقدامات مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق پرداخت و خاطرنشان کرد: خبرهای ما باید در صفحات خبرگزاری های فعال در عرصه نوآوری درج شده و بازتاب پیدا کند.

وی عنوان داشت: نباید کارهای خود را تنها در چند خبرگزاری خاص منعکس کنیم، بلکه باید متناسب با هر بخش با خبرگزاری های مختلف ارتباط گرفته و در هر کدام از آنها یک پایگاه داشته باشیم تا ارتباطمان با نظام تقویت شود.

مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق با ابراز تأسف از این که امروز حوزه ارتباط چندانی با مجامع تخصصی ندارد، عنوان کرد: وقتی با مجامع تخصصی ارتباط نداشته باشیم، بدون شک دیده هم نخواهیم شد.

وی با تأکید بر اینکه ما باید همواره در رسانه ها حضوری فعال و پررنگ داشته باشیم، تصریح کرد: باید سطح روابط عمومی های بخش های مختلف را ارتقاء بخشیم تا خودشان با رسانه های گوناگون ارتباط بگیرند و خودشان را معرفی کنند؛ البته قبول داریم موانع و مشکلات بسیاری در این راستا وجود دارد، اما باید به صورت جدی و پرتلاش کار کرده و در این راه به حواشی توجه نداشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی با بیان اینکه دفتر تبلیغات اسلامی در حوزه نشر اسلامی بزرگترین انتشارات را دارا است، معرفی دفتر تبلیغات اسلامی را خدمت به جهان اسلام توصیف و خاطرنشان کرد: ما باید به خرده برندهایی همچون نگارخانه اشراق، پژوهشکده ها، دانشکده ها، بوستان کتاب و ... که در دفتر تبلیغات اسلامی وجود دارند کمی میدان بدهیم تا خودشان خط خبری داشته باشند و هر کدام خود را معرفی کنند.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما