جمعه 10 فروردين 1403   09:39:13

(مهار تورم، رشد تولید)

print

رئیس اداره امور تبلیغ نخبگان معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی:

پرداختن به تاریخ شفاهی در کنار جمع آوری اسناد حوزوی ضروری است

  • خلاصه :رئیس اداره امور تبلیغ نخبگان معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: شایسته است مرکز اسناد حوزه های علمیه در کنار فعالیت های ارزشمند خود به تاریخ شفاهی روحانیت که در شکل گیری انقلاب اسلامی و قبل از آن مؤثر بودند نیز بپردازد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام و المسلمین عباس زاده در جریان بازدید از مرکز اسناد حوزه های علمیه، ایجاد چنین مرکزی را برای حوزه های علمیه ضروری دانست و اظهار داشت: صیانت از آثار و تاریخ حوزه و روحانیت که از وراث انبیاء الهی بوده و در مکتب شیعه منصب نیابت عامه را دارند، به مثابه صیانت از آثار و اسناد گرانسنگ مکتب نورانی اهل بیت(ع) می باشد.

وی در ادامه افزود: علما از قدیم الایام مکتوبات اساتید خود که شامل مطالب ارزشمند اعم از اجازه نامه، اشعار، خاطرات، کرامات و دلنوشته های ناب را در کتابخانه های شخصی خود نگه می داشتند و در نزد آنها از با ارزشترین دارایی ها محسوب می شد، ولی به این شکل جایی برای نگهداری نبود، الحمدلله در کنار نمایشگاه، آثار بزرگان به صورت آرشیو، جمع آوری شده که از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

رئیس اداره امور تبلیغ نخبگان معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به مزیت های جمع آوری اسناد حوزوی بیان کرد: با مطالعه و تتبع در مجاهدت ها و آثار علما، نهادینه شدن اخلاص و مسئولیت پذیری با جان ودل در قبال دین و مکتب در وجود آنها پی برده می شود.

وی اظهار داشت: شایسته است این مجموعه فاخر در کنار فعالیت های ارزشمند خود به تاریخ شفاهی روحانیت که در شکل گیری انقلاب اسلامی و قبل از آن از جمله جریان میرزا کوچک خان، مدرس، محمد خیابانی، میرزای شیرازی، آخوند خراسانی، کاشانی و...  همچنین به حضور پر رنگ روحانیت در هشت سال جنگ تحمیلی و مجاهدت های آنان که اسناد آنها در دفتر تبلیغات اسلامی موجود می باشد نیز بپردازد.

حجت الاسلام والمسلمین عباس زاده در پایان مطالب خود لزوم همکاری بین مراکز حوزوی را در راستای جمع آوری اسناد امری مهم برشمرد و گفت: مرکز اسناد حوزه و روحانیت برای غنای مجموعه خود لازم است با نهادهای مرتبط حوزوی در قم، نجف و شهرستان ها به ویژه با مجموعه فاخر دفتر تبلیغات اسلامی همکاری داشته باشد.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما