پنجشنبه 9 فروردين 1403   16:30:26

(مهار تورم، رشد تولید)

print

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

تقوا و امانتداری شرط بنیادین انتخاب اصلح از دیدگاه امیرمؤمنان(ع) است

  • خلاصه :عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، تطبیق رفتار و گفتار، توانمندی، سابقه انقلابی و حق طلبی را از معیارهای انتخاب اصلح دانست و گفت: تقوا و امانتداری شرط بنیادین انتخاب اصلح از دیدگاه امیرمؤمنان(ع) است.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ذاکری در گفت‌وگو با خبرنگار ما، به تبیین معیارهای انتخاب اصلح از دیدگاه اهل بیت(ع) پرداخت و با اشاره به عهدنامه مالک اشتر اظهار داشت: اگر به تعابیر امیرمؤمنان(ع) در این عهدنامه توجه کنیم، بدون شک به معیارهای کاندیدای اصلح پی خواهیم برد.

وی با بیان اینکه «سابقه کاری» افراد از جمله معیارهای انتخاب اصلح به شمار می رود، گفت: امیرمؤمنان(ع) کسانی را که در گذشته خود با افراد شرور همکاری داشته اند را دارای صلاحیت برای حکومت داری نمی داند.

مدیر گروه پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با تأکید بر اینکه مردم باید بر اساس مشورت با دیگران به یک شخص رأی داده و از انتخاب بر اساس رفاقت و دوستی و سایر موارد پرهیز کنند، تصریح کرد: بر اساس سفارشات امیرمؤمنان(ع) در عهدنامه مالک اشتر، ما باید افراد آزموده شده و با تجربه را انتخاب کنیم.

وی تطبیق رفتار و گفتار، توانمندی، سابقه انقلابی و حق طلبی را از معیارهای انتخاب اصلح دانست و افزود: افرادی که در پست های مدیریتی قرار می گیرند، باید اهل حیا باشند؛ با توجه به این که کارگزاران مملکت با همه اقشار جامعه سر و کار دارند، باید با تقوا بوده و به ملاک های شرع در برخوردهای خود توجه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین ذاکری با اشاره به اینکه مردم باید در رأی دادن توجه داشته باشند که فرد منتخب از خاندان های صالح باشد، خاطرنشان کرد: تقوا و امانتداری، شرط بنیادین انتخاب اصلح از دیدگاه امیرمؤمنان(ع) است؛ ایشان در نامه به اشعث بن قیس کندی می نویسند «مسؤولیت طعمه ای برای سوء استفاده نیست، بلکه یک امانت الهی در دست تو است»، از این رو، ما باید اشخاصی را انتخاب کنیم که امانتدار باشند.
 
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما