جمعه 31 فروردين 1403   01:36:27

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

مدیر گروه دانش‌های وابسته به فقه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تبیین کرد:

شرکت در انتخابات؛ وظیفه ای مذهبی و ملی/ وظایف طلاب و مبلغان در عرصه انتخابات

  • خلاصه :مدیر گروه دانش‌های وابسته به فقه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه شرکت در انتخابات یک وظیفه مذهبی و ملی است، گفت: شرکت در انتخابات تضمین کننده قدرت سیاسی کشور در عرصه های داخلی و بین المللی است.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی خادمی کوشا در گفت‌وگو با خبرنگار ما، به تبیین وظایف روحانیت و مبلغان در تبلیغ برای حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی پرداخت و یکی از حقوق و وظایف مردم در جامعه اسلامی را شرکت در اجتماعات مؤثر در تثبیت و تقویت نظام اسلامی دانست و اظهارد اشت: یکی از این اجتماعات، انتخابات است که می تواند هم جایگاه حکومت و هم مشارکت مردم را به نمایش بگذارد و مؤثر واقع شود.

وی با بیان اینکه حضرت امام(ره) همواره شرکت در انتخابات را یک حق و وظیفه می دانستند، وظایف طلاب و مبلغان در عرصه انتخابات را مورد توجه قرار داد و گفت: امام خمینی(ره) خطاب به طلاب و مبلغان در ایام انتخاباتی فرموده بودند که درس ها و کارهای دیگر خود را تعطیل کنند و برای تبلیغ و تشویق مردم برای شرکت در انتخابات فعالیت داشته باشند.

مدیر گروه دانش‌های وابسته به فقه پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: بی توجهی به تحکیم نظام اسلامی جرم است و طلاب نیز در این زمینه وظیفه دارند و باید همه توان خود را در این مسیر به کار گیرند.

وی با بیان اینکه شرکت در انتخابات یک وظیفه مذهبی و ملی است، افزود: مردم ما در یک تقسیم کلی یا به ولایت فقیه معقتدند و یا معتقد به آن نیستند؛ کسانی که به ولایت فقیه معتقد هستند، شرکت در انتخابات را طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب یک وظیفه اساسی می دانند، اما کسانی که معتقد به ولایت فقیه نیستند نیز اگر تکلیف الهی بودن شرکت در انتخابات را نپذیرند، باز هم باید به خاطر وظیفه ملی که دارند، در انتخابات شرکت داشته باشند.

مدیر گروه دانش‌های وابسته به فقه تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب همواره تأکید دارند که حتی کسانی که نظام جمهوری اسلامی را قبول ندارند نیز در انتخابات شرکت کنند، زیرا این امر یک وظیفه ملی است و شرکت در انتخابات نیز موجب تقویت قدرت نظام و در نتیجه سبب افزایش میزان استقلال، آزادی و امنیت کشور خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه شرکت در انتخابات تضمین کننده قدرت سیاسی کشور در عرصه های داخلی و بین المللی است، خاطرنشان کرد: کدام ملی گرایی است که ایران قدرتمند را نپسندد؟ نقد به عملکرد مسؤولان دلیلی نمی شود که از تکلیف الهی خود و دستور و منویات ولی فقیه دور شویم؛ افرادی که اندکی از بینش سیاسی و عقل و تدبیر برخوردار هستند، بدانند راهی برای بی تفاوتی در این عرصه وجود ندارد.
 
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما