جمعه 10 فروردين 1403   00:50:20

(مهار تورم، رشد تولید)

print

از سوی حجت الاسلام والمسلمین شیخ الاسلامی صورت گرفت:

تشریح رویکردهای معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی در جمع خبرنگاران

  • خلاصه :معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی به تشریح رویکردهای این معاونت در زمینه حمایت از مبلغان پرداخت و با بیان اینکه با رویکردهای فضای حقیقی نمی توان در فضای مجازی ورود کرد، گفت: امروز وارد عرصه شهروندی در فضای مجازی شده ایم.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین محمد شیخ الاسلامی معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در نشست خبری «تشریح برنامه ها و اهداف کمیته رمضان» که در سالن علامه طباطبایی(ره) ساختمان این معاونت برگزار شد، با اشاره به دیدار عوامل دفتر تبلیغات اسلامی با رهبر معظم انقلاب در سال 97 و تأکیدات ایشان بر مسأله فضای مجازی گفت: نزدیک به سه سال است که مسأله فضای مجازی در دفتر وارد عرصه جدیدی شده و پیشران این حرکت نیز فرمایشات رهبری در دی ماه 97 بود.

وی ادامه داد: فهم آسیب های نوع فعالیت فعالان عرصه فضای مجازی همسوی با سیاست های نظام، شناخت ظرفیت های دفتر تبلیغات اسلامی در این زمینه و مجموعه ای از ایده های نو که بتواند دفتر را وارد فاز جدیدی کند، سه مسأله ای بود که طی سال های گذشته صورت گرفت و در نهایت منجر به تشکیل معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه شد.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ الاسلامی خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی ما در عرصه فضای مجازی، هنر و رسانه این بوده است که تلاش کنیم نواقص مجموعه های فعال در عرصه فضای مجازی را برطرف کنیم؛ بسیاری از گروه های فعال در این عرصه، با منطق حاکم بر فضای مجازی آشنا نبوده اند و باید دانست که اگر کسی در فضای مجازی خارج از فضای منطقی فعالیت کند دچار آسیب خواهد شد.

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه با رویکردهای فضای حقیقی نمی توان در فضای مجازی ورود کرد، عنوان داشت: امروز وارد عرصه شهروندی در فضای مجازی شده ایم؛ امروز فضای مجازی شبیه به شهر مجازی بوده و کاربران آن نیز به عنوان شهروند فعالیت می کنند.

وی در ادامه مسأله حمایت های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از مبلغان فعال در عرصه فضای مجازی، هنر و رسانه را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: تلاش کرده ایم تا حمایت های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از مبلغان را جهت دهی و ساماندهی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ الاسلامی با بیان اینکه امروز نباید اولویت اول یک مبلغ، کار برای حمایت های مالی باشد، تصریح کرد: ما در حال حاضر حدود 15 تا 20 نوع حمایت از مبلغان انجام می دهیم؛ ما نمی خواهیم در کنار مجموعه های دیگر از مبلغان حمایت کنیم، بلکه طبق دستور رهبر معظم انقلاب باید نقش جریان سازی و شبکه سازی را بر عهده داشته باشیم.

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گزینش گری اجتماعی را از اولویت های این معاونت برشمرد و گفت: شاخص های گزینش گری از موارد مهم در حوزه سبک زندگی و رفتار انسانی است که ما در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده و محتوای مربوطه را آماده کرده ایم و از مبلغان خواسته ایم در این عرصه فعالیت کنند.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما