پنجشنبه 9 فروردين 1403   23:50:31

(مهار تورم، رشد تولید)

print

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خبر داد:

حمایت دفتر تبلیغات اسلامی از ایده های نوآورانه و خلاق با تاسیس مرکز ملی اشراق

  • خلاصه :رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از حمایت این دفتر از ایده های خلاق و نوآورانه با تاسیس مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام و المسلمین احمد واعظی که امروز در آئین افتتاحیه مرکز ملی نوآوری و خلاقیت «اشراق» دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم سخن می گفت تصریح کرد: دفتر تبلیغات اسلامی در مسیر توسعه فعالیت های فرهنگی و تبلیغی و به منظور شناسایی، حمایت و شبکه سازی خلاقیت ها و نوآوری های فرهنگی، مبادرت به تاسیس مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق کرده است.

وی اظهار کرد: افتتاح این مرکز به این معنا نیست که این دفتر تاکنون در کارنامه عملی خود، توجهی به مسائل مربوط به نوآوری و خلاقیت نداشته است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: اداره کل تبلیغ نوین این دفتر در سال 1394 افتتاح شد و البته پیش از آن هم مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات، کارهایی از این جنس انجام می داد که نشان می دهد دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از دیرباز به این گونه فعالیت ها از جمله تأسیس خُرده برندهای فرهنگ دینی توجه داشته و از آن ها حمایت کرده است.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بزرگ ترین پشتیبان حوزه دانش بنیان و همچنین خلاقیت و نوآوری فرهنگی هستند و البته باید اذعان داشت که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در دوره تصدی فعلی، تحول عظیمی در حمایت از توسعه فرهنگ و بویژه فرهنگ دینی داشته و در حوزه اقتصاد و علم محدود نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی همچنین بیان کرد: به نظر می رسد اگر بتوانیم این خلاقیت و نوآوری ها را به تجاری سازی برسانیم، آن گاه حتی از فروش نفت هم مُستغنی خواهیم شد.

وی در ادامه حوزه کودک و نوجوان را از اولویت های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان کرد و بیان داشت: دفتر تبلیغات اسلامی در این حوزه با فعالیت های چندین ساله و تجربه های مرکز تربیت مربی کودکان و نوجوانان، دارای یک مزیت نسبی است و به دنبال آن هستیم تا در هیئت اُمنای دفتر، تأسیس یک مرکز منحصر به موضوعات کودکان و نوجوانان را برای تجمیع همه صف های موجود در این حوزه به تصویب برسانیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اولویت دیگر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم را در موضوع زن، خانواده و سبک زندگی خواند و اذعان کرد: میزهایی در این موضوع در قطب های علمی و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی تأسیس شده و به فعالیت ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به اولویت فضای مجازی برای دفتر تبلیغات اسلامی گفت: تردیدی نیست که در حوزه امور دانش بنیان و نوآوری و خلاقیت ها، نیاز به یک دانش مربوط به فناوری و امور دانش بنیان و نوآوری ها داریم که می توان از آن به فقه و فلسفه فناوری و یا فقه و فلسفه نوآوری تعبیر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی ادامه داد: امروزه پرسش هایی در این زمینه از سوی فعالان حوزه دانش بنیان و امور فناوری و نوآوری به این دفتر می رسد که ضرورت توجه به فقه و فلسفه این حوزه را یادآور می شود.

لازم به ذکر است، در مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق دفتر تبلیغات اسلامی، ایده های خلاق و نوآورانه که قابلیت ترویج ارزش های فرهنگی به صورت تاب آور را داشته باشد پذیرش شده و از طریق حمایت های مادی و معنوی اعم از آموزش، مشاوره، امکانات و ... سعی می شود شرایطی فراهم آید که ایده های پذیرش شده به بلوغ رسیده و بتوانند در قامت یک خدمت یا محصول فرهنگی در گستره ی جامعه اسلامی زمینه ساز نشرو توسعه ارزش های فرهنگی و دینی شوند.
 
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما