سه‌شنبه 28 فروردين 1403   19:07:52

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم؛

عصر شعر «نجمه» برگزار شد

  • خلاصه :عصر شعر «نجمه» ویژه بانوان رضوی با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و آستان قدس رضوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین جواد محمدزمانی در عصر شعر «نجمه» که با همکاری آستان قدس رضوی و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ویژه بانوان رضوی در این دفتر برگزار شد، پس از بیان روایاتی در خصوص دختران اظهار داشت: در قرآن کریم درباره حضرت مریم(س) عبارت "سیده نساءالعالمین" آمده است اما در روایتی آمده است که ایشان در زمان خود سیده نساءالعالمین بود اما حضرت زهرا(س) در تمام تاریخ سیده نساءالعالمین است.

وی با بیان این که مضامین زیادی در خصوص حضرت سکینه(س) در تاریخ وجود دارد، گفت: در میان شعرهای سروده شده در گذشته، اشعاری در خصوص ایشان وجود دارد اما در ادبیات معاصر تا چه حد توانسته ایم حضرت سکینه(س) را به عنوان یک الگو به جامعه معرفی کنیم.

این شاعر آیینی به اهمیت معرفی زنانِ با عظمت تاریخ در قالب شعر پرداخت و تصریح کرد: این مسأله، کار بانوان شاعر است، چرا که آقایان معمولاً می توانند این سیره را به شعر بکشند، اما  آن نگاه های زنانه، دخترانه و عاطفی تأثیرگذار در ادبیات کار بانوان شاعر است که با قابلیت ها و توانایی هایی که دارند، بهتر می توانند در این خصوص شعر بسرایند.

وی با اشاره به این که باید از زن های تاریخ که الگو هستند، در اشعار استفاده کنیم، افزود: در کشورمان به ویژه در قم، بانوان شاعر خوبی داریم که رتبه های بالایی را کسب می کنند و بسیاری از آنها جزو پیکسوت های شعر هستند و در سطح کشور شناخته می شوند که از این ظرفیت ها می توانیم استفاده کنیم و در واقع، باید این جایگاه زن و دختر را برجسته کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدزمانی اظهار داشت: از شعرهایی که بانویی مثل حضرت فاطمه زهرا(س) را به ادبیات و نگاه روز، ترکیب های نو و بدیع و زبان معاصر توصیف کند،کم داریم که سرودن این نوع اشعار، کار بانوان شاعر است.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدباقر تکیه ای «نماینده آستان قدس رضوی در استان قم» گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، از روز زیارتی امام رضا(ع) به مدت یک سال در چهارشنبه های رضوی، جشنواره ای از خدمات نوکران و خادم یاران به مردم شریف قم ارائه شود.

وی گفت: این مراسم، آیین افتتاح چهارشنبه های رضوی سال ۹۹ است که سابقه آن، طرح «سلام بر امام» بوده که در طول سال 98 در مساجد قم در روزهای چهارشنبه برگزار شد.

نماینده آستان قدس رضوی در استان قم تصریح کرد: در طول دو ماه گذشته که جلسات تخصصی در شورای کرامت دفتر آستان قدس رضوی در قم تشکیل شد، به جمع بندی رسیدیم و مجموعه ای از خدمات کانون های خادم یاری 23 گانه تخصصی رضوی که در سطح استان تشکیل شده و خدماتی را ارائه می دهد و کانون های محله ای 36 گانه رضوی که در محلات قم مشغول به فعالیت هستند، ۸ کانون از جمله در بیت النور و گلزار شهدای مدافع حرم در دهه کرامت افتتاح شد؛ همچنین، دو انجمن و محفل شعر رضوی تشکیل خواهد شد.

در این مراسم بانوان شاعر به شعرخوانی با موضوع دهه کرامت و ولادت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) پرداختند و در پایان نیز تبرکی از طرف آستان قدس رضوی به حاضران در این مراسم اهدا شد.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما