چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403   00:20:38

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

نگاهی به فعالیت مرکز ملی پاسخگویی در ماه مبارک رمضان

  • خلاصه :فعالیت تمامی گروه های پاسخگویی در ایام ماه مبارک رمضان نسبت به سایر ماه ها گسترده تر صورت گرفت.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، علی رغم تعطیلی بسیاری از فعالیت های تبلیغی به دلیل بیماری کرونا، مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی با توجه به تأمین زیرساخت های بسترهای ارتباطی، فعالیت های خود را بیشتر از گذشته ادامه داد.

پاسخگویی تلفنی

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در طول ماه مبارک رمضان 361503 تماس تلفنی دریافت کرد که به 156178 تماس و تعداد 370537 سؤال پاسخ داده شد؛ از این تعداد 5126 سوال مربوط به سؤالات دریافتی در بخش صندوق صوتی می باشد.

از بین سؤالات دریافتی احکام برادران، احکام خواهران، اخلاق، مشاوره و روانشناسی در رتبه های اول تا چهارم سؤالات، و گروه های قرآن، حدیث، اعتقادات و تاریخ در رتبه های بعدی سؤالات دریافتی قرار داشت.

کارشناسان مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی به 26482 سؤال هم از طریق سامانه پیامکی این مرکز به شماره 30009640 پاسخ گفتند.

پاسخگویی در فضای مجازی

بخش پاسخگویی برخط(آنلاین) در دو بستر اپلیکیشن پاسخگو و تحت وب (https://user.pasokhgoo.ir)، به صورت 24 ساعته در ماه مبارک رمضان پاسخگوی کاربران بود؛ در این سامانه 197773 درخواست سؤال ثبت شد که تنها به 45059 سؤال(حدود 22 درصد) پاسخ داده شد.

از بین این سؤالات 75 درصد مربوط به سؤالات احکام، کمتر از 1 درصد سؤالات تاریخی، 4 درصد سؤالات کلام و اعتقادات، حدود 2 درصد سؤالات قرآن و حدیث، 4 درصد سؤالات گروه اخلاق و حدود 14 درصد سؤالات در گروه مشاوره و روانشناسی مطرح شد.

در بخش آفلاین، که سؤالات ورودی از اپ پاسخگو و ربات های پیام رسان است، از مجموع 7340 سؤال، 542 سؤال در گروه اخلاق، 92 سؤال تاریخ، 514 سؤال حدیث، 5051 سؤال احکام، 146 سؤال قرآن، 362 سؤال مشاوره و 633 سؤال در گروه کلام و اعتقاد مطرح گردید که در ماه مبارک رمضان در بخش آفلاین به همه سؤالات پاسخ داده شد.

در سایت «اسک دین» نیز 1685 پست در قالب 319 موضوع توسط کارشناسان مطرح شد که بیشترین آن ها به ترتیب مربوط به گروه های احکام، عقاید و اخلاق می باشد.

پاسخگویی کتبی

بخش مکتوب مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی که پاسخ های دریافتی را به صورت تفصیلی و با ذکر منابع معتبر پاسخ می دهد نیز در این ماه مبارک با ترافیک بیشتر پاسخگوی سؤالات کاربران بود؛ علاوه بر آن، طراحی و تولید نرم افزار پرسش های کرونا که در اسفندماه توسط بخش مکتوب تولید شد، فرایند بروزرسانی آن در ماه مبارک رمضان انجام شد و به کاربران عرضه گشت.

شایان ذکر است که در ماه مبارک رمضان با توجه به تعطیلی تبلیغ عمومی، مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی از ظرفیت مبلغین نخبه در امر پاسخگویی استفاده کرد؛ این عزیزان بعد از فرایند جذب و آموزش های نحوه استفاده از سامانه های این مرکز به جمع پاسخگویان مرکز اضافه شدند که منجر به افزایش ظرفیت پاسخ به سؤالات هموطنان عزیز شد.

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی علاوه بر استفاده از کارشناسان مشاوره خود، با بکارگیری روانشناسان حوزوی جهادی، در سامانه تلفنی «آی وی آر» یک بخش ویژه پاسخگویی به سؤالات روانشناسی در موضوعات مشاوره فردی، خانوادگی، مدیریت استرس و نگرانی حاصل از بیماری کرونا ایجاد کرد.

همچنین، مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی با توجه به وضعیت تبلیغی ماه مبارک رمضان در سال جاری و ترافیک بالای سؤالات احکام در این ماه شریف، با هماهنگی و همکاری معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بستر فعالیت روحانیون نخبه تبلیغی جهت پاسخگویی تلفنی به سؤالات احکام در ماه مبارک رمضان را فراهم کرد.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما