پنجشنبه 9 فروردين 1403   18:09:25

(مهار تورم، رشد تولید)

print

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تبیین کرد:

فعالیت های دفتر تبلیغات اسلامی در راستای بزرگداشت پنجاهمین سال تدریس ولایت فقیه توسط امام(ره)

  • خلاصه :معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، فعالیت های دفتر تبلیغات اسلامی در راستای بزرگداشت پنجاهمین سال تدریس ولایت فقیه توسط امام(ره) را تبیین کرد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد در همایش «بررسی نظریه ولایت فقیه در اندیشه امام خمینی(ره)» که به مناسبت بزرگداشت پنجاهمین سال تدریس ولایت فقیه توسط حضرت امام خمینی(ره) در حوزه علمیه نجف به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سالن اجتماعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: هر جا یاد امام(ره) باشد، یاد استقامت، صبر و خداخواهی هم وجود دارد و در یک کلمه، یاد ایشان یادآور همه فضایل است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، عشق به خمینی عشق به همه خوبی‌ها است.

وی گفت: همه هویت و ماهیت ما وابسته به حضرت امام(ره) است، گرچه هم در شناخت و هم در ترویج اندیشه ایشان کوتاهی کرده‌ایم.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: در خاطرات ایشان نقل شده که وقتی حاج آقا مصطفی به ترکیه تبعید می‌شود، اولین پرسش امام(ره) از فرزند خود این است که آیا خودت درخواست کردی که اینجا بیایی؛ یعنی درخواست از طاغوت نداشته‌ای؟ ایشان اینقدر حواسشان جمع بود که مبادا رجوع به طاغوت داشته باشند.

وی با بیان اینکه امام راحل هرگز در برابر طاغوت سر خم نکرد و به همین دلیل، تاریخ را تغییر داد که یکی از رویش‌های آن سردار سلیمانی است، افزود: زمین پاکیزه امام(ره) است که سلیمانی ها را پروش می دهد و درس ایشان است که تاریخ کشور و منطقه و جهان را تغییر داد.

حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد به فعالیت های در دستورکار میز ولایت فقیه دفتر تبلیغات اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: 10 نشست را در میز ولایت فقیه دفتر تبلیغات اسلامی طراحی کردند که در مجامع علمی قم و مدراس علمیه برگزاری شود که هماهنگی های آن انجام شده است.

حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد اظهار داشت: دومین فعالیت صورت گرفته در این راستا، برپایی نمایشگاهی در این خصوص بود که در دانشگاه باقرالعلوم(ع) دفتر تبلیغات اسلامی برپا شد.

وی گفت: سومین برنامه، برگزاری مسابقه کتابخوانی کتاب ولایت فقیه امام راحل بود که با توجه به این که این مسابقه در ایام تبلیغی برگزار شد، اما بسیار مورد استقبال قرار گرفت که پس از اطلاع رسانی، حدود هزار و 500 نفر شرکت کردند و حدود 800 نفر امتیاز لازم را کسب کردند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: چهارمین برنامه، برگزاری همین همایش است؛ یکی از اقدامات مؤثری که قطب نظام سیاسی و اجتماعی اسلام و ایران در این دفتر طراحی کردند و در اکثر استان هایی که دفتر تبلیغات اسلامی شعبه دارد، برگزار شد، از جمله این که نشست هایی با موضوعات مختلف اعم از پیشینه تاریخی ولایت فقیه، جایگاه ولایت فقیه در قانون اساسی و کارآمدی نظریه ولایت فقیه در قم، مشهد، اصفهان و خوزستان با ارائه حجج اسلام  المسلمین واعظی «رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم»، نجف لک زایی «معاون پژوهش این دفتر و رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی»، غلامرضا بهروزی لک «عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع)» و... برگزار گردید.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما