پنجشنبه 9 فروردين 1403   21:54:43

(مهار تورم، رشد تولید)

print

معاون آموزش و پژوهش مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی:

انقلاب اسلامی لبیک به اندیشه متعالی مهدویت و انتظار است

  • خلاصه :معاون آموزش و پژوهش مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی با بیان این که انقلاب اسلامی لبیک به اندیشه متعالی مهدویت و انتظار است، گفت: در این راستا بیانات امامین انقلاب باید تحلیل و عمل شود.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، محمد اسحاقی در آیین اختتامیه همایش بین المللی «نظریه انتظار در اندیشه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای» که به همت پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در سالن شیخ طوسی این پژوهشگاه برگزار شد، با اشاره به این که اندیشه های رهبر معظم انقلاب نیازمند عمل است، اظهار داشت: مؤسسه حفظ و نشر به دنبال ترویج و تبلیغ این اندیشه ها و رساندن آن به اهلش بوده است.

وی با بیان این که بالاترین روش و اقدام برای حفظ یک اندیشه، شناخت درست آن است، گفت: کاری که امروز برادران ما در دفتر تبلیغات اسلامی به ویژه در پژوهشکده مهدویت انجام دادند در همین راستا بوده و به همین جهت ارزشمند محسوب می‌ شود.

معاون آموزش و پژوهش مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی تصریح کرد: شناخت درست و صحیح و آنچنانکه صادر شده است اهمیت دارد چون امامین انقلاب اسلامی از مصدر و مبانی دینی، و بهره مند از نظرات کارشناسی و نظرات روز جهان معاصر، سخنان خود را مطرح می‌ کنند.

وی افزود: در ارتباط با مسائل و موضوعات معارف اسلامی از جمله مهدویت و انتظار، اندیشمندان اسلامی در طول تاریخ بیاناتی برای حفظ و ترویج و صیانت و جلوگیری از تحریف داشته اند ولی انقلاب اسلامی به تمامه یک لبیک اساسی به نظریه انتظار و مهدویت بوده است.

اسحاقی با تأکید بر این که امام راحل و رهبر معظم انقلاب حق حیات دینی بر همه مسلمانان دارند، اظهار داشت: از این جهت باید شکر گذار باشیم، البته این کار شما اول مسیر است و می‌ تواند در آینده کارهای گسترده تری با تنظیم بهتری انجام شود.

وی گفت: این گام اولی است که برداشته شده و گام های بعدی نیز باید برداشته شود؛ گام اول شناخت درست است که با همین هم اندیشی و کنار هم گذاشتن نظرات و ایده ها می‌ تواند تکمیل شود.

معاون آموزش و پژوهش مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی تصریح کرد: جهان معاصر یک جهان محاصره شده در بحران معنویت است از این رو نظریه انتظار می‌ تواند احیاگر انسان معاصر باشد؛ معنای زندگی و حیات بیش از آن که در کشورهای اسلامی و مراکز علمی و دینی بحث شود، در مراکز علمی غربی مورد بحث قرار می‌ گیرد.

وی با بیان این که آثار علمی در بحث بحران معنا در مراکز علمی دنیا تولید شده است، خاطرنشان کرد: نیاز است پاسخ درست برای اهل آن تنظیم شود و مسیری که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب مطرح کردند همان مسیر اساسی است که باید آن را دنبال کنیم
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما