پنجشنبه 9 فروردين 1403   15:01:49

(مهار تورم، رشد تولید)

print

در نشست شورای قطب بنیادهای نظری و نظام متقن علوم انسانی و اسلامی مطرح شد:

سیاست های جدید میز آموزش و پرورش در حوزه تربیت نیروی انسانی

  • خلاصه :رییس قطب بنیادهای نظری و نظام متقن علوم انسانی و اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: برای برنامه 4 ساله آینده، «تربیت و پرورش نیروی انسانی» در اولویت سیاست های میز آموزش و پرورش قرار می گیرد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا در نشست قطب بنیادهای نظری و نظام متقن علوم انسانی و اسلامی که با موضوع «ارائه گزارش عملکرد فعالیت های دارای اولویت میزها و امور هماهنگی و جاری قطب» برگزار شد، با اشاره به ارتباط رشته شیعه شناسی مؤسسه امام رضا(ع) با میز توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی، اظهار داشت: مسئله شیعه شناسی با سه میز ارتباط دارد، یعنی ممکن است از یک حیث که مرتبط با یک میز است با اولویت‌های آن میز نسازد، اما از یک حیث دیگر با یک میز دیگر بسازد، لذا شیعه‌شناسی با میز علوم اسلامی ارتباط دارد، چون شیعه شناسی بخشی از مسائل اسلامی است.

وی گفت: رشته شیعه شناسی با مسائل علوم انسانی هم ارتباط دارد، به دلیل اینکه با مسئله شرق شناسی، اسلام شناسی و شیعه شناسی مرتبط است، لذا اکنون بیشتر مسائل ما در شیعه شناسی در اسرائیل و جاهای دیگر وجود دارند.

رئیس قطب بنیادهای نظری و نظام متقن علوم انسانی و اسلامی با بیان اینکه رشته شیعه شناسی با قطب تعمیق ایمان دینی و مقابله با جریان ها و فرق انحرافی هم ارتباط دارد، تصریح کرد: البته حیثیت‌های سه گانه آن واقعاً با همدیگر فرق دارد، اینکه کدام میز تصویب کند، رویکرد آن رشته متناسب با او باید برگردد و شکل هم پیدا بکند، اگر قطب تعمیق اینجا باشد، باید شیعه شناسی ناظر به نیازهای مناطقی که تشیع در ذیل هجوم قرار گرفته، باشد.

وی افزود: میز آموزش و پرورش با هدف استمرار ارتباط علمی با معلمین شرکت کننده در طرح تأمین مدرس فلسفه، نسبت به برگزاری سمینارهایی با موضوع مسائل فلسفی روز برای معلمان منتخب، با اولویت مشارکت علمی ایشان در برنامه، اقدام نماید.

حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا با اشاره به بحث بررسی سیاست جدید میز آموزش و پرورش در حوزه تربیت نیروی انسانی، اظهار داشت: برای برنامه 4ساله آینده، «تربیت و پرورش نیروی انسانی» در اولویت سیاست‌های میز آموزش و پرورش قرار می گیرد.

وی با اشاره به موضوع جذب طلاب خواهر در دانشگاه فرهنگیان، گفت: میز آموزش و پرورش این موضوع را بررسی و پیگیری نموده و در صورت نیاز نسبت به ورود و همکاری مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی، برنامه‌ریزی نماید.

رئیس قطب بنیادهای نظری و نظام متقن علوم انسانی و اسلامی با عنایت به مطالبه مقام معظم رهبری در دیدار سال گذشته با مدیران دفتر پیرامون فعالیت دفتر در حوزه فلسفه اسلامی، خاطرنشان کرد: کارگروهی متشکل از دو میز علوم اسلامی و علوم انسانی زیر نظر دبیر قطب برای ارزیابی وضعیت فلسفه در دفتر و ارائه پیشنهاداتی برای اصلاح و تعالی بخشی به آموزش‌ها و پژوهش‌ها در حوزه فلسفه اسلامی تشکیل گردد.

در ابتدای این نشست، هر یک از رؤسای میزهای سه گانه اسلامی‌سازی علوم انسانی، توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی و آموزش و پرورش گزارشی را از عملکرد میزکارهای تخصصی خود بیان کردند.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما