جمعه 10 فروردين 1403   13:47:14

(مهار تورم، رشد تولید)

print

از برنامه های قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی صورت گرفت؛

برگزاری کارگاه آموزشی «سواد مصرف کالاهای فرهنگی» ویژه طلاب و روحانیون زاهدان

  • خلاصه :دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق کشور کارگاه آموزشی «سواد مصرف کالاهای فرهنگی» را با محوریت سواد رسانه ویژه روحانیون و طلاب شهر زاهدان برگزار کرد.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، در این کارگاه آموزشی یک روزه که با ارائه حجت الاسلام والمسلمین حاجیانی «از اساتید برجسته و اعزامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم» و به همت دفتر تبلیغات اسلامی جنوب شرق کشور ویژه طلاب و روحانیون خواهر و برادر در حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) برگزار شد، به مباحثی از قبیل بررسی تأثیر سواد رسانه ای بر مصرف کالاهای فرهنگی، سواد رسانه ای و نیاز خانواده، سیاست های امنیت فضای مجازی پرداخته شد.


حجت الاسلام والمسلمین حاجیانی در جمع طلاب و روحانیون اظهار داشت: در عصر ارتباطات و اطلاعات با وجود وسایل ارتباطی نوین به مراتب بیش از گذشته، ما و فرزندانمان تحت بمباران رسانه‏ای هستیم که به نظر می‌رسد بهترین راه ممکن برای بقا در این شبکه اطلاعاتی که در سراسر محیط فرهنگی ما ریشه دوانده است، حفظ استقلال، اجتناب از انفعال، بهره‏ مندی از تفکر انتقادی و افزایش توانایی گزینشگری  می باشد که از راه تکامل سواد رسانه‏ای میسر می‌گردد.

وی گفت: سواد رسانه‏ ای اختصاص به قشر خاصی مثل افراد تحصیل کرده ندارد و تمام اقشار جامعه از کودکان تا کهنسالان را در بر می‌گیرد، در نتیجه افراد نیاز دارند که به طور فعال خود را درگیر یادگیری در تمام طول عمر خود کنند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: در عصر اطلاعات رسانه‏اي كه هر پيامی، ارزش‏ها و سبك‏هاي زندگي متناسب با خود را به نمايش می‌گذارد، خانواده‏ها و فرزندان آنها نيازمند سواد رسانه‏ای هستند تا قادر باشند سبك زندگي القا شده در هر پيام را شناسايی كنند و يكي از مهمترين راه‏های دستيابی به هدف فوق، در گرو توجه به سواد رسانه‏ای است.

وی افزود: در ایران علی رغم دارا بودن شرایط خاص درونی و بیرونی، تاکنون اقدام مؤثری در سواد رسانه ای انجام نشده است؛ بنابراین، با توجه به نقض صریح و روزافزون قوانین ارتباطی از یک سو و بحران‏های ناشی از پیام‏های غیراخلاقی و غیرقانونی و در نتیجه بحران هویت از سوی دیگر، ضرورت توجه به مقوله سواد رسانه‏ای، امری اجتناب ناپذیری است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجیانی به پیشنهادها و راهکارهای توسعه سواد رسانه‏ای در ایران پرداخت و خاطرنشان کرد: وارد کردن بحث سواد رسانه‏اي در نظام آموزش رسمی کشور، به کارگیری مشاورین خبره و متخصص در امور سواد رسانه‏ای، حمایت نهادهای آکادمیک، همکاری و مساعدت رسانه ملی، آموزش خانواده‏ها از طریق تشکیل و راه‏اندازی تشکل‏های غیر دولتی و فراهم کردن بستری برای نهضت و جنبش سواد رسانه‏ای، از راهکارهای مهم توسعه سواد رسانه ای در کشور می باشند.

لازم به ذکر است کارگاه آموزشی فوق از برنامه های قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی بود که به همت دفتر تبلیغات اسلامی جنوب شرق کشور برگزار شد.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما