جمعه 31 فروردين 1403   09:38:38

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

در نشست تخصصی «پاسخگویی برخط، مسائل، ضرورت ها و آسیب ها» مطرح شد:

لزوم نگاه متخصصانه به پاسخگویی سؤالات دینی

  • خلاصه :رییس گروه پاسخگویی تلفنی و پیامک مرکز ملّی پاسخگویی به سؤالات دینی در نشست تخصصی «پاسخگویی برخط، مسائل، ضرورت ها و آسیب ها» بر ضرورت تخصصی شدن پاسخگویی ها تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد اصغری در این نشست که به همت نمایندگی مرکز ملّی پاسخگویی به سؤالات دینی اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: این مرکز بیش از 12 سال است که در حال پاسخگویی به سؤالات دینی می باشد.

وی گفت: این مرکز در ابتدا کار پاسخگویی را به شکل ستاد، آغاز و با استقبال گسترده مردم به مرکز ملّی پاسخگویی به سؤالات دینی زیر نظر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تبدیل شد.

رییس گروه پاسخگویی تلفنی و پیامک مرکز ملّی پاسخگویی به سؤالات دینی با بیان این که ماهیت این مرکز، تخصصی است، تصریح کرد: ابتدایی ترین رویکرد تخصصی این است که هر کارشناس در حیطه ی علمی خود به پاسخگویی مشغول شود.

وی با اشاره به ضرورت های پاسخگویی افزود: اولین ضرورت تخصصی شدن، وجود سازمان و مرکز تخصصی است که از این حیث، مرکز ملّی مشکلی ندارد چرا که بنای مرکز از همان ابتدا بر تخصصی بودن وضع و در حال حاضر، در شش گروه در حال پاسخگویی است.

حجت الاسلام والمسلمین اصغری دومین ضرورت را تربیت نیروی متخصص بیان کرد و اظهار داشت: باید با برنامه ریزی دقیق به دنبال تربیت نیروی متخصص بود که توان علمی لازم و تسلط به مهارت های ارتباطی داشته باشد.

وی سومین ضرورت پاسخگویی را ارائه کار مدون در زمینه تجربیات کسب شده دانست و گفت: ضرورت تدوین منبع، از جمله ضرورت هایی می باشد که کمتر به آن توجه شده است.

رییس گروه پاسخگویی تلفنی و پیامک مرکز ملّی پاسخگویی به سوالات دینی با اشاره به این که مهارت پاسخگویی امری متفاوت از توانمندی های علمی پاسخگویان است، اظهار داشت: ضرورت چهارم، تنقیح نگاه ها و رویکردها در پاسخگویی است.

وی افزود: باید از تجربیات فراوانی که در بستر فعالیت پاسخگویی برای همکاران فراهم شده، بهره برد و این تجربیات را به شکل مدون در آورد تا قابلیت استفاده و بهره بردن از آنها فراهم شود.

حجت الاسلام والمسلمین اصغری اهمیت روش شناسی در پاسخگویی را مطرح کرد و اظهار داشت: متدولوژی یا همان روش شناسی برای هر گروه تخصصی متفاوت خواهد بود.

وی گفت: برخی از پاسخگویان در پاسخگویی نگاهی عقل گرایانه دارند و برخی نیز با نگاه نقل گرایی پاسخ می دهند، اگرچه هر دو نگاه در جای خود صحیح است، اما در عین حال انتخاب پاسخ مناسب باید به گونه ای باشد که مخاطب کمترین آسیب را ببیند.

رییس گروه تلفنی و پیامک مرکز ملّی پاسخگویی به سؤالات دینی با تأکید بر لزوم گروه بندی های علمی تصریح کرد: گروه بندی های علمی لازمه تخصصی شدن هر فعالیتی می باشد که در این مرکز نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: برگزاری دوره های مورد نیاز در آموزش به متخصصان پاسخگویی می تواند منجر به موفقیت و پیشرفت مرکز ملّی پاسخگویی به سؤالات دینی در زمینه پاسخگویی شود.

حجت الاسلام والمسلمین اصغری خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت تدوین منبع در حوزه روش شناسی پاسخگویی، باید از طریق تشکیل کارگروه و تقسیم فعالیت بین اعضا، از پتانسیل موجود در مرکز ملی پاسخگویی بهره برده و در تدوین منبع گام برداریم.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما