جمعه 10 فروردين 1403   10:04:39

(مهار تورم، رشد تولید)

print

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی جنوب شرق کشور خبر داد:

اعلام آمادگی دفتر تبلیغات اسلامی جنوب شرق بر تبلیغ و آموزش سنت وقف

  • خلاصه :رئیس دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق کشور از آمادگی این شعبه در راستای انجام اقداماتی در زمینه تبلیغ و آموزش سنت حسنه وقف خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، در جهت همکاری های مشترک و بمناسبت فرارسیدن هفته وقف، جلسه مشترکی میان حجت الاسلام والمسلمین جواد خلیلی "رئیس دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق کشور" و جواد ملاشاهی "رئیس اداره اوقاف شهرستان ایرانشهر" برگزار شد.

در این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین خلیلی ضمن تبریک هفته وقف اظهار داشت: وقف، این امر حسنه سنتی دینی برجای مانده از قدیم می باشد که متأسفانه به دلیل برخی مسائل، در سال های اخیر این سنت حسنه کم رنگ شده است.

وی گفت: در این دیدار، خواستار بررسی دلایل کم رنگ شدن سنت وقف توسط متولیان شد و گفت: شاید یکی از دلایل کمرنگی این مهم، تبلیغ کم در میان مردم باشد که دفتر تبلیغات اسلامی جنوب شرق این آمادگی را دارد که در زمینه تبلیغ و آموزش این سنت حسنه اقداماتی را انجام دهد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی جنوب شرق کشور تصریح کرد: با توجه به نامگذاری امسال از طرف مقام معظم رهبری به سال رونق تولید، می طلبد سرمایه های عظیم وقف با رعایت همه جوانب آن و اهداف واقفان در فعالیت های تولیدی و خدماتی قرار گیرد تا باعث تسریع در رشد، توسعه و استقلال اقتصادی کشور شود.

وی گفت: در جامعه اسلامی افراد نیکوکار و خیری هستند که هر کجا کمبودی و مشکلی احساس کنند، با وقف قسمتی از املاک و دارایی های خود این کمبودها را برطرف می کنند و ما باید قدردان آنان باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین خلیلی، فاصله گرفتن جوانان و نسل امروز از مسائل و موضوعات وقف در جامعه را یکی از مشکلات دانست و اظهار داشت: امروزه مشکلات اقتصادی جامعه باعث شده است که نسل جوان ما از این سنت حسنه و نیکو فاصله بگیرند لذا باید برنامه ریزی های لازم صورت گیرد تا اصول وقف برای جوانان بازگو شود.

در ادامه این دیدار، جواد ملاشاهي "رئیس اداره اوقاف شهرستان ایرانشهر" ضمن تشکر از حمایت های دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق در جهت اجرای سیاست های این اداره، گفت: وقف مي تواند در بسط عدالت نقش مهمي ايفا كند و اگر بتوانيم وقف را همانند گذشته ترويج كنيم، مي توانيم بسياري از ناهنجاري ها را نيز سامان دهيم.

وی تصریح کرد: با توجه به اعتقادات و باورهاي ديني قوي مردم وقف هاي صورت گرفته به امور مذهبي و ديني از جمله ساخت مسجد، خانه عالم و دارالقران اختصاص دارد، لذا با توجه به وجود نيازهاي مختلف در جامعه، واقفین گرامی باید وقف هاي خودشان را به نيازهای دیگر نیز اختصاص دهند.

رئیس اداره اوقاف شهرستان ایرانشهر با اشاره به اينكه بايد بتوانيم موقوفات را به سمت مشاركت هاي مردمي پيش ببريم، افزود: براي فرهنگ سازي اين مهم بايد رسانه ها، روحانيون تشيع و تسنن، مبلغان و اساتيد دانشگاه كمك كنند.

وی با بیان این که مردم بايد بدانند كه وقف ماليست كه ماندگاري اش تا ابد و پايان ناپذير است، خاطرنشان کرد: از مهمترين كاركردهاي وقف مي توان به فقرزدايي از جامعه، توليد و ساختن آينده اشاره كرد.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما