جمعه 10 فروردين 1403   17:33:41

(مهار تورم، رشد تولید)

print

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تبیین کرد:

کتاب، ضرورتی برای گام دوم انقلاب اسلامی

  • خلاصه :رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: آنچه برای گام دوم انقلاب اسلامی ضرورت دارد، کتاب خواهد بود و علت آن هم ملزوم بودن کتاب برای تمدن سازی محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی در نشست علمی «کتاب و گام دوم انقلاب» که به همت دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: کتاب، حلقه وصل میان نسل‌ها و مهمترین عامل مؤثر در تمدن سازی است و هیچ تمدنی بدون کتاب ایجاد نشده و دوام پیدا نکرد.

وی گفت: کتاب در سال‌های مختلف نقش‌های مختلفی را ایفا کرده که یکی از نقش‌ها، مخزن دانش دانشمندان است، دانمشندانی مانند علامه طباطبایی و علامه مجلسی کاوش‌های علمی چندین ساله خود را در قالب کتاب در اختیار بشر قرار داده اند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه توسعه دانش، نقش دیگر کتاب است، تصریح‌ کرد: مخازن بزرگ علمی به دست بشر داده می‌شود که برای توسعه آن دانش، افراد زیادی تلاش می‌کنند؛ کتاب در نقش ترویج دانش و فرهنگ و معرفت قرار می گیرد و محملی برای ترویج یافته‌هاست.

وی افزود: در سال‌های اخیر، نقش دیگری به عنوان رسانه بین نسلی به کتاب اضافه شده است، این فرصتِ خوبی شد که کتاب توانست در زندگی مردم ورود پیدا کرده تا انسان‌های عادی و دور از عرصه های علمی با کتاب زندگی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین قطبی در تشریح نقش رسانه ای بین نسلی کتاب، اظهار داشت: این نقش، کتاب را در دهه‌های اخیر حفظ کرده است، اکنون جایگزین‌های سهل‌تری برای نقش‌های قبلی کتاب وجود دارد که برای فصل بعدی باید برنامه‌ای داشت تا به ابزاری برای زندگی مردم تبدیل شود و کتاب بخش زندگی انسان بشود.

وی ضمن اشاره به این که آنچه برای گام دوم انقلاب اسلامی ضرورت دارد، کتاب است و علت آن هم ملزوم بودن کتاب برای تمدن سازی محسوب می شود، گفت: باید با خلاقیت و نوآفرینی و استراتژیک جدید، کتاب را به متن زندگی نسل آینده برسانیم.

در حاشیه این مراسم، از هشت کتاب دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در حوزه قرآن و نظام اخلاقی قرآن با عناوین  «نوآوری‌های قرآنی»، «ایده‌های نوآورانه قرآنی»، «نظام اخلاقی قرآن»، «معناشناسی عبودیت در قرآن»، «کاربردشناسی جملات مشابه در قرآن»، «پرسش‌ها و پاسخ‌های قرآنی»، «ادبیات گفتمان در قرآن کریم» و «بازگشت به قرآن» رونمایی شد.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما